Gå til innhold

Bekymret for vår datter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har i en periode virket veldig sliten, hun har også gitt uttrykk for det. Hun sier hun sover dårlig og får vondt i nakken, hun er 6 år. Hun klager også på magesmerter som kommer og går. Hun har ofte hatt litt løs avføring den siste tiden.

Hun har heller ikke hatt så veldig lyst på mat. Men spiser greit. Det som bekymrer meg mest er vektnedgang. Hun stilte seg på vekta i dag og jeg fikk sjokk, hun har gått ned 8 kg på ganske så kort tid, 2 måneder kanskje. Hun veide nesten 23 kg på kontroll og nå veide hun 14 på vekta her hjemme, den viser kanskje 1-2 kg for lite. Så hun veier vel rundt 15-16 vil jeg anta.

Skal ringe helsestasjonen i morgen å høre om vi kan komme dit å veie henne og få snakket med legen der.

Men nå er det mange tanker som surrer i hodet mitt, vet egentlig ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Kanskje høre om andre har vært i lignende situasjon. Hun har ikke vært syk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Full sjekk hos lege med blodprøver, urinprøver og alt som hører til. 8 kg er MYE. Uff. Håper det går bra med henne. Skjønner at dere er bekymra.

*klem*

Skrevet

Ja og i allefall på så kort tid. Og når jeg enda ser på min mann at han også er redd nå så vokser redselen i meg enda mer. Er vant med å høre fra min mann at det sikkert ikke er så ille osv, men denne gangen ble han helt stille da han så hvor mye hun hadde gått ned.

Jeg har lagt merke til at hun den siste tiden har blitt mer slapp og sliten enn tidligere og hun er mer hjemme, hun sier hun er for sliten til å leke ute med de andre barna.

HI

Skrevet

Det kan være lurt å sjekke for kreft. Mener ikke å skremme deg opp.

Skrevet

Er en fryktelig skremmende tanke. Men ja, skal ordne med full legesjekk.

Har foresten også merket hun har en del småe blåmerker, da spessielt på bena. Men noen få på armene også. Er veldige små, så vidt man kan se de.

Skrevet

Uff, skjønner at dere er urolige! Vil bare gi dere noen trøstende ord. Nevøen min hadde helt de samme symptomene som du beskriver. Han fikk diagnosen cøliaki. Så det må ikke være farlig. Lykke til!

Skrevet

Ja, dere må be om akutt-time i morgen. For dette er jo skremmende. Ei jente på 6 skal ikke ha det slik:/

Skrevet

Ønsker dere masse masse lykke til og håper det ikke er noe alvorlig.

Skrevet

Uff, håper at dette ikke er så alvorlig som det kan høres ut som! Husk at uansett hva som evt måtte feile henne så er tenknologien veldig bra i dag og de klarer å kurere de fleste sykdommene hos barn. Håper at det går bra i morgen og lykke til.

Skrevet

Jeg lurer på hvilken mor som sitter på DIB og lurer på hva som er galt med ungen sin i stedenfor å komme seg til helvete til legen? Hva kan vi gjøre? Enten må dette være et tulle innlegg for å få opp tempen her inne, eller så er det bra mange idioter der ute.......Skulle jammen meg vert sertifisering på å være foreldre.....

Skrevet

Jeg lurer på hvilken mor som sitter på DIB og gir slike tilbakemeldinger til andre mødre. Ja, det skulle jammen meg vært sertifisering på å være foreldre.

Til HI, hev deg over det og lykke til i morgen!

Skrevet

Jeg sitter her inne siden jeg er bekymret å får ikke sove. Det må være lov å søke råd her inne selv om man har tenkt å dra til legen i morgen når det åpner. Som jeg skrev lengre opp skal jeg ringe helsestasjonen også for å få veid henne der også, pluss snakke med lege der.

Til informasjon så hoppet hun på vekten nå i kveld, altså etter stengetid hos legekontoret.

Skjønner ikke hva som er så galt med å søke råd her. Er faktisk veldig godt å ''snakke'' om det med andre her inne..

Skrevet

kanskje det er godt for en mor å snakke om det som plager henne vettu!! er det DU som burde ha vært "sertifisert" kanskje, som ikke gidder å skrive innlegg for å høre hva det kan være "evt", eller om andre er i slik situasjon vel!! gaaaad....

når klokka er over tolv på natten så kan f.. ikke en lege savre på det på stående fot på legevakta heller.... må jo vente til fastlegen med slikt...

så da tenkte vel hu på å bare høre her inne så hun slapp å tenke SÅ altfor MYE på det...

skjønner deg HI...lykke til videre. vær sterk. det skal ordne seg. sikkert ikke noe farlig klem fra meg :)

Skrevet

jeg anonym 00:58

ja helt enig med deg HI. jeg syntes også det er fint å snakke om ting og tang her inne.. det er jo et forum! ! ;)

Skrevet

00:51: Hun har ikke ett akutt sykt barn, derfor drar hun ikke til legevakten. Du er ikke den skarpeste kniven i skuffen, slutt å drit deg ut med å skrive nedlatende ting til ordentlige folk som er bekymret. Og du må på ingen måte tro at du er noe bedre mor enn henne, jeg er overbevist om at du er mye dårligere, siden du klarer å være så uempatisk. Du er udugelig!

HI: Håper at du ikke tar deg nær av slike kommentarer, husk at det finnes nok av de som sitter hjemme og har sien egne bekymringer og føler seg lettere hvis de får rakke ned på andre, desverre. Lykke til i morgen, håper at det går bra!

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke galt i det hele tatt å søke råd her inne. Skjønner godt at du trenger å få luftet dette og få litt tilbakemeldinger.

Ikke bry deg om ekle svar, kanskje hun anonyme over her ble såpass bekymret på din datters vegne selv at hun reagerer med slik frustrasjon. Alle mødre har jo hele tiden med seg den skrekken om at barna skal bli syke. Prøv og sov litt. Tenk at det er andre ting som kan gi slike symptomer, og hvis det skulle vise seg å være kreft, så er prognosene på barneleukumi veldig bra i dag. Lykke til og klem til deg!

Skrevet

Takker for svar. Må innrømme den stakk litt, er litt sårbar når man er bekymret for barna sine.

Nå skal jeg prøve å sove, for blir en lang dag i morgen.

God natt

HI

Skrevet

Hei

Har du fått vært med jenta de til legen i dag? Funnet ut noe?

Har tenkt på dere og lurer på hvordan det går?

Skrevet

hei!

Jeg leste denne tråden nå og må si at dette minner meg veldig om ene jenata vår da hun fikk cøliaki.

Både vektnedgang, vondt i hodet og slapp (pga jernmangel) og løs avføring er typiske symptomer på cøliaki!

Jeg ville absolutt bedt fastlegen om å ta blodprøver- særlig sjekke jernlagre og også en cøliakiprøve. Det går også an å kjøpe en slik selvtest på apoteket ang cøliaki.

Dersom den slår ut, må dere uansett til legen for videre henvisning, men du får jo et raskere svar da:)

Uansett så er det ikke greit at et barn på 6 år har det slik, så noe er det nok, men det behøver ikke å være så alvorlig;)

Å skulle det vise seg at det kan være cøliaki så er ikke det verdens undergang!

Jeg har 3 barn på glutenfri diett og det går så bra atte!

Bare å sende en pm hvis du har noen spørsmål:)

Skrevet

..dytt litt.. lurer også hvordan det går?

Skrevet

Tenker på dere, håper det går bra.

Skrevet

Hei hei

Har både vært til lege og helsestasjon i dag. Fikk time litt utpå dagen hos legen, så da fikk vi komme til helsestasjonen på morgenen. Veide henne på nytt der, hun veide 18,5. Ikke så ille som jeg først fryktet, men fortsatt gått ned litt. Tror det er på tide å bytte ut vår vekt her hjemme.

Hos legen lyttet han på henne og tok blodprøver i første omgang. Vi fikk også sjekket jernprosenten med en gang og den var ganske lav, 9,8. Så legen tror problemet ligger der (heldigvis). Han tror det er en sammenheng med flytting, skolestart og at vi har fått et nytt familiemedlem. Og bli storesøster er en stor oppgave.

Nei nå blir det bare favoritt middager framover for hennes del og mye egentid sammen med oss foreldre. Hun har vært gjennom noen prøvelser hun også i og med at vi har flyttet til ny plass og hun har måttet få nye venner.

Både jeg og min mann føler oss mer rolig.

HI

Skrevet

Hei.

Det med at blodprosenten går ned og at hun er mye dårlig i magen er noe man bør holde litt øye med.

Jeg lider selv av en kronisk tarmsykdom og det hørtes veldig likt ut (uten at jeg skal gi noe diagnose) Men man har lett for å få lavt med jern da man sliter med magen fordi tarmene ikke tar opp disse næringsoffene like bra og enda værre er hvis man også blør litt...

Det er godt dere får hjelp, men bare ta en titt på denne siden.

http://www.lmfnorge.no/index.htm

Er jo ikke sikkert det er noe, men når jern nivået går ned hos så små barn stiller jeg et spørsmål ved det. Håper de andre prøvene er positive.

Lykke til:)

Skrevet

Så bra! :o) Dette var godt å lese!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...