Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har i en periode på 3 mnd slitt med angst etter en traumatisk opplevelse der jeg var sikker på jeg skulle dø, jeg ble hentet med sykehus pga allergisk reaksjon og i tillegg en kraftig stressreaksjon/ panikkangst. Har vært mange tunge, slitsomme og krevende dager etter dette. Men har blitt gradvis bedre. Nå har jeg begynt på studiene mine igjen og dødsangsten har blusset opp igjen. Både i går og i dag har jeg fått først fysiske symptomer som hetetokter og svimmelhet, deretter kommer dødsangsten for at det er noe alvorlig. Jeg ville gå inn på do for å gråte men turte ikke låse døren, var redd jeg skull jeg dø der inne og at ingen fant meg osv. Er redd for å gå tur for at jeg plutselig skal stryke med osv. Med en gang jeg kjenner noe fysisk ubehag eller smerter tror jeg det mest katastrofale skal skje. Er så sliten av å være så redd og tro jeg skal dø nesten hver dag. Har vært hos legen og tatt masse prøver osv men ingenting funnet fysisk, likevel klarer jeg ikke slappe av. Legen mener jeg har fått en stressreaksjon pga mye belastning og at det vil gå over. Og det håper jeg da inderlig, for dette er tungt, Tørr nesten ikke være med ungene mine, dusje eller noe fordi jeg er redd for å dø. Åhh, hva skal jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Kjære deg. Du skal ta kontakt med legen din og bli henvist videre til en psykolog som kan hjelpe deg videre. Dødsangst er en vanlig angstform og det finnes flere typer behandlingformer som kan hjelpe. Har du hørt om EMDR-terapi? Anbefaler deg virkeig å lete opp en EMDR-terapeut og få time der. De har veldig god erfaring med å behandle traumer. Håper det ordner seg for deg, jeg vet hvor vondt det er. KLEM
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Det er vondt, sliter selv. Har det som Woody Allen "Jeg er ikke redd for å dø, jeg vil bare ikke være der når det skjer" Så vi er ikke alene, men det er jo heller ikke noen trøst, for dø må man gjøre alene... Snakk med legen din, kanskje du kan få henvisning videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå