Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min sover ca 11 timer på natta, men er stuptrøtt når han skal i barnehagen. Han sover ikke på dagen lengre... Eller dvs han sovner 5 min i bilen på vei hjem, men kan vekkes ganske greit igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når min gutt får "bestemme" selv hvor lenge han skal sove (i helgen, når vi har fri etc..) så sover han som oftest 13 timer. Han sover ikke på dagen.

I hverdagen så sliter jeg derfor med å få det til å gå opp. Han må opp kl 0630, og kan jo ikke legge seg tilsvarende 13 timer tidligere. Han begynner å bli så stor at han ikke vil gå glipp av barnetv.. :). Så her er det mye soving i bil. For det blir sjelden så mye mer enn 11 timer nattesøvn her også.

Jeg strever hver dag med å få lagt han rett etter barnetv, og før kl 19. En dag han sovnet på sofaen rundt kl 18, så bar jeg han rett inn i senga. Han sov søtt igjennom hele natten og var uthvilt og fornøyd hele dagen...

Så hvor mye søvn en 2.5 åring trenger kan jeg vel ikke svare deg på, men skjønner at det er mer enn det min gutt får til daglig.

Skrevet

vesla her trenger ikke så mye søvn, hun legges 19-19.30 men kan fin sovne kl 21 og våkne igjen 07, så det er nok veldig forskjellig. hun sover heller ikke på dagtid.

Skrevet

min 2,5åring sover fra ca. kl.19 og til vi vekker han kl.07 de dagene han skal i bhg. I helgene sover han ca til kl.08.

Han sover enda på dagtid, sover da alt fra en til to timer.

Men nå skal det sies at han alltid har vært ett lite sovedyr :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...