Gå til innhold

Når forteller dere?


14september?

Anbefalte innlegg

Når forteller dere andre at dere er gravide?

Jeg tenkte å fortelle nærmeste familie etter at jeg har vært hos legen første gang, det blir da 6+3.

Men jeg vet ikke når jeg skal fortelle venner, sjefen og kollegaer?

Noen som har en mening om dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste et sted at det var "lurt" å fortelle familie og nærmeste venner gangke tidlig, for selv om det kanskje går gale, kan det da være godt å ha noen å snakke med det om. Folk ellers kunne man gjerne vente med til etter 3 mnd. Men det er jo veldig individuelt. Noen forteller alle, noen ingen. Jeg tror jeg gjør sånn som beskrevet over ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet syns jeg det er deilig å fortelle etter 3 måneder, det korter ventetiden for resten av familien, og da er man litt sikrerere. Men så har jeg også lyst til å fortelle det tidligere til en del av familie da, så er ganske usikker på hva vi kommer til å gjøre. Kommer nok til å vente til etter 8 uker iallefall tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal fortelle det til mine foreldre i dag. Jeg er 5+2 bare, men synes det er greit at dem vet det hvis det skulle skje noe. Og jeg kanskje blir kvalm osv. Så greit å ha noen å snakke med om det. Jeg har et ganske nært forhold til dem, så jeg synes det er vanskelig å ikke si noe.....Samboer har allerede fortalt det til svigermor, og hun ble helt i ekstase. Men jeg synes man skal nyte graviditeten og tenke positivt. Det hjelper på psyken, og jeg tror kroppen merker det. Og skulle det gå galt, så er det som regel ikke noe man kunne gjort for å unngå det tenker jeg. Men det er nå min mening :)

Synes man må gjøre som man selv føler er rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte hele familien og våre nærmeste venner med en gang testen var positiv, både siste gang og nå! (Er 6+1) Klarer ikke å holde noe sånt hemmelig jeg, selv om jeg hadde planer om å vente begge gangene :)) og synes heller ikke det var ubehagelig å måtte fortelle dem om noe skulle gå galt.. Deilig å ha litt støtte..

 

Sist så ventet vi til etter 3 mnd å fortelle jobben og kollegaer.. Samboeren har allerede fortalt jobben sin, men det er mest i tilfelle jeg blir dårlig og han må være hjemme med lille gutten (8.5 mnd).

 

Fortell det når det føles riktig for dere :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal prøve å vente til 2. trimester med å fortelle det. Blir det for lenge å vente forteller jeg det til min søster og en venninne etter jeg har vært på ultralyd i uke 8. Grunnen til det er at de kommer til å bli så glad, mens jeg vil prøve å ikke glede meg for mye før jeg ser et bankende hjerte i uke 8. Da er det jo større sjanse for at det går bra. Har en tøff erfaring bak meg så prøver vel å beskytte meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til mine foreldre i går, gjett om de ble overrasket :) men gledelig overrasket. Så i går kveld fikk jeg melding hos mamma, at de hadde skålet for mormor og morfar ;) Mamma var veldig glad for at jeg fortalte det, så de kunne være til hjelp om det skulle være noe. Og så kan jeg spørre mamma masse om hvordan hennes svangerskap var osv. Men blir ikke å fortelle resten av familien og venner før vi vet at alt står bra til etter ultralyd i uke 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til nærmeste familien da testen var positiv. Forteller det til venner og andre i 2. trimester hadde vi tenkt :) Har mistet en gang før, fortalte det tidlig til familien da også, men var godt å ha dem da det stod på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi fortalte til foreldrene våre da vi testet positivt... tenker at vi deler nyheten med andre når vi runder 12 uke... greit at de nærmeste vet i tilfelle noe galt skjer... det har vi erfart før. og godt med en hjelpende hånd til lille mann på 2,5 hvis det behøves av ulike grunner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter med mine foreldre og svigers til etter jeg har vært hos legen i uke 10 iallefall :-)

Jeg fortalte det til storesøster og besteveninna mi så fort jeg visste det selv, godt å ha noen som har vært gjennom det før å snakke med. :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til mamma, søster, svigerforeldre, to venninner og 3 på jobb pga at jeg må ta det litt rolig;) Jeg mistet i oktober, og hadde da støtte fra mange jeg er glad i. Så jeg er ikke redd for å si noe. Skal si det til to venninner til, når jeg ser dem. Men resten venter jeg med;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fortalte det til mor og far då eg var 5-6 veker, og til ei venninne på direkte spørsmål då eg var 6-7.

 

Er 8 i morgon, og kjem ikkje til å fortelja fleire, heller ikkje familie, før eg har vore på (privat) tidleg UL på 11+1.

 

Før eg fekk guten min (15mnd no) mista eg på 7-8 veker, før eg hadde fortalt nokon. Eg var glad eg ikkje hadde fortalt, så slapp eg spørsmål frå folk som trudde eg framleis var gravid. Ønska ikkje støtte frå kven som helst akkurat då, bare frå mannen min og mine foreldre.

 

- Men andre tenker sikkert annleis om det, så klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortalte foreldrene nyheten med d samme og fortalte det på jobb idag. (5+4 uker) Vanskelig og ikke si noe syns jeg;) Greit hvis jeg skulle bli dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til mine foreldre og søsken i uke 5/6 til full jubel:)

Ellers vet noen få venner det...

Nå er jeg i uke 8 og er fryktelig dårlig og 100% sykemld. Spørs om ikke sjefen må få vite noe snart... "mageviruset" burde ha gått over til nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å ta rådene til de over her, med å fortelle det tidlig i tilfelle noe går galt. Så har man noen å si det til.

Mamma kommer kanskje nedover en tur i februar, så vurderer å si det da.

Måtte si det til sjefen, fordi noen av brukerne røyker, å jeg kan ikke være der det røykes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert med mange svar på spørsmålet mitt, nå er jeg litt sikrere selv også.. Er 7+2 i dag, og var på tidlig ultralyd i går og så at hjertet slo (det var forresten fantastisk å se:)), så nå har vi fortalt foreldre og søsken +at jeg har fortalt det på jobb. :)

Alle jeg har fortalt det til ble glade for nyheten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ca 8 uker og har bare sagt det til bestevenninen min og samboer har fortalt en kamerat. Vil veldig gjerne si det til mamma nå og, men er såååå nervøs! Skal kanskje spise hos henne imorgen, da skal jeg prøve å få sagt det...vet ikke helt hvordan bare..har en følelse av at hun syns jeg skal vente med barn,men håper hun blir glad allikevel...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville prøve å vente litt denne gangen... men, nå er katta ute av sekken. Fortalte det til mammaene våre igår, er nå 9+3 - så synes jeg har holdt meg lenge nå.. Også fortalt det til et par venninner, og for to uker siden fortalte jeg det på jobb, dvs. kun til mine overordnede, og det pga. en usikker personalsituasjon fremover så jeg synes det var greit for dem å kunne ta det med i planleggingen.

Nå føler jeg at det er offisielt - litt ok også da jeg er småkvalm, uvel og sliten store deler av tiden...

Vanskelig å gi råd til andre om dette da vi alle er forskjellige, og det avhenger av våre forhold til personene rundt oss og andre ting som kan virke inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal fortelle det på morsdagen. Blir en koselig liten ekstragave til mormor og fafmor. Er da nesten 12 uker på vei, så da passer det jo bra. Kunne gjerne sagt det tidligere, men føler savngerskapet blir så langt dersom alle vet det så tidlig. Og så er det jo gøy å ha en hemmelighet også da ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå sagt det til mamma, hun ble kjempe gla!

Hun sa det videre til pappa å han ble kjempe gla han også.Og nå vet mormor og morfar det også. + de på jobben og noen venner av sambo.

 

Mine søsken får ikke vite noe helt enda, da facebook er litt for godt brukt, og jeg vil ikke at hele verden finner det ut helt enda=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så vanskelig å holde det hemmelig. Jeg bor på et lite sted og føler at alle kan se det på meg allerede. Jeg er 8 uker nå og puppene er voldsomt store og mage har jeg også fått. Vil gjerne holde det for oss selv en stund til. Har ikke fortalt det til de store barna her i huset heller. Vi mistet i uke 10 i sommer. Jeg har ennå ikke vært hos legen. Så jeg vil nå vente til etter det. Pluss at jeg skal prøve å få en tidlig ultralyd. Jeg er snart 40 år og har litt bekymringer ang. dette også. Så ingen av oss har begynt å glede oss over svangerskapet ennå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren skal fortelle foreldre/svigerforeldre denne uka. Er da 12 uker på vei og har vært på tidlig ultralyd og fått bilde. Jeg har scrappet ett album til både mine foreldre og svigerforeldre. Et skikkelig gladbilde av meg og samboer på framsida og første side i albumet er scrappet ultralysbilde fra uke 10. :) :)

 

Vi gleder oss masse og vet at de kommer til å bli kjempe glade for nyheten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...