Gå til innhold

Tips til treningsprogram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bare stramme opp. Jeg har fått kostholdsprogram, så den biten er i boks, men når det kommer til trening så trenger jeg litt råd. Hva har hjulpet deg til å komme i din beste form?

Holder det med 3 kvarter bånn pine kardio på morgenen, og relativt kort, men intensiv styrke på ettermiddagen? Jeg kjører maks på styrke på 1 kroppsdel per trening (av og til to, går ann på hva jeg orker) for å få maks ytelse.

Jeg trener den kroppsdelen jeg føler jeg har mer energi til (tenker jo at jeg ikke skal trene armer dagen før jeg trener bryst og rygg osv. Så såpass stragetisk tenker jeg)

Håper på mange svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs litt med alder, høyde og vekt. Hvor mange ganger i uken kjører du på slik?

Skrevet

Jeg er 25 år, 165cm høy, veier 51kg, trener slik ca 4-5 dager i uken regner jeg med.

HI

Skrevet

Vet ikke hvor mye peiling du har på trening- men du bør iallefall vite at kardio er ikke noe en kjører i 45 minutter!!!

Regner med du trener på senter- få hjelp der til å sette opp program;)

Høres for meg helt feil ut slik du trener.....

Skrevet

Forklar meg hva kardio er da om jeg tar så feil ;)

HI

Skrevet

Hun ser kjempebra ut :) Ja, er enig i det. Morgenkardio er noe av det aller beste. Kjempelurt av deg å lytte til kroppen din :)

Skrevet

Kardio er høyintensiv trening over kortere tid...altså aerob trening- ikke anaerob som det vil bli på en 45 minutters økt.

Feks på tredemølle;

Kjører

2 min oppvarming

20 sek max

10 sek pause

*10 omganger

Nedkjøring 3-4 minutter...

Les mer på shape up el iform. Der finner du forøvrig mange gode treningsprogrammer også ;)

Skrevet

tenkte når du skrev pine kardio = gerilja kardio :P

Skrevet

å hva har den med pine kardio å gjøre ?

Skrevet

Hahaha :) Mente jo bånn pinne da hehe.. At jeg svetter meg helt ut når jeg står å trør i 45 min :) Men jeg passer jo på å puste ordentlig så jeg ikke får ANAEROB effekt ;) Tydeligvis noen som har missforstått hva de mener med aerob og anaerob hehehehe :):)

HI

Skrevet

Gerilja kardio er intervaller, men det er ikke den eneste betegnelsen for kardio ;)

Skrevet

ikke puster riktig ?? hmm... Ja vel.... ser jeg har skrevet feil - men d er da absolutt ikke en effekt som skjer når en ikke puster riktig...

Men skjønner jo at du virkelig har peiling såh....

Skrevet

Ja- heng meg for jeg har skrevet feil!!! Skjønner jo at dere andre ikke skriver feil- såh tror jeg bare forlater her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...