3 søte små Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 HALLO FOLKENS! Jeg skrev det for å advare dere andre. Og vet helt sikkert at det var derfor babyen d¨ode,de tar jo blodprover av barnet! Må jo skjonne at jeg blir litt frustrert nar annenver her inne skriver at det ikke er farlig a spise spekemat... Men sorry hvis jeg skremte noen,ble bare veldig frustrert og vil ikke at det skal ske med noen andre her inne!!
enlitenpågang Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Du kan jo advare uten å dømme! Hvis de som spiser salami er DUMME og burde la vær å bli gravid, så er jo du en av dem....
3 søte små Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2010 Ja trur du ikke jeg angrer pa at jeg tok den brodskiva??? ma fa lov a reagere litt,og mener faktisk det ikke er lurt av dere a spise salami.. kjangsen er liten for at det skal skje noe,men den er der! og jeg er ikke den eneste som har mista
gravid me nr 8 :-) Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 hmm...jeg spurte også lege,jordmor å fødsels lege om salami å da fikk jeg beskjed om at d ikke var farlig å spise salami men,skal til legen igjen på fredag å da skal jeg jammen dobbel sjekke om dette en gang til....
Trultemor73 Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 Det står jo både på nettet og i gravid boka at en ikke skal spise spekemat. Hvorfor trenger en å spørre lege/jordmor da. Tror man får beskjed om ymse av forskjellige fagfolk. Slik var det med svineinfluensavaksinen også. I bøkene mine står det at jeg ikke skal spise spekemat og da forholder jeg meg til det.
hvaskjerabaghera Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 Er vel ikke informasjonen om at salami er farlig, men måten dette innlegget ble formulert på. ingen ukjente jenter på forumet her kan vel sette seg over andre på den måten. Valgene man velger å ta må man stå for selv, og syns ikke eg har rett til å bestemme hva den gravide nabodama skal spise eller drikke. Å kalle folk DUMME er vel aldri en god løsning sånn generelt.
Vårspire-2010 Skrevet 12. januar 2010 #7 Skrevet 12. januar 2010 Synes det er bra du viser dette! Huff så trist for deg bare! Skjedde dette nå under dette svangerskapet?
Vårspire-2010 Skrevet 12. januar 2010 #8 Skrevet 12. januar 2010 og det at du skreiv at folk er "dumme" gir oppmerksomhet! Det får folk til å lese dette.. Tror vel ikke du mente det personlig til noen (?), men at det er farlig så ikke spis det..
Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 13. januar 2010 #9 Skrevet 13. januar 2010 Jeg skjønner deg godt Karoline!! og føler med deg også. Jeg liker ikke salami uansett, men har spist mye pasturiserte brie og litt pepperoni innimellom, men innlegget ditt har gjort at jeg skal ta alt det her mye mer alvorlig. Jeg synes det er modig av deg å skrive om det som skjedde, og at din lyst til å advare oss ble litt preget av dine følelser - vel, det skulle bare mangle!
Lucasmam Skrevet 13. januar 2010 #10 Skrevet 13. januar 2010 jeg levde på gull salami den første mnd av graviditeten hvis det ikke var lenger. fikk helt dilla på det. er det farlig? kan babyn ha fått skader av det? er nå 25 uker på vei.
b77h Skrevet 13. januar 2010 #11 Skrevet 13. januar 2010 Og angående det å spørre leger og jordmødre om sånne ting; man kan få forskjellige svar alle steder, og mange leger er ikke oppegående i det hele tatt når det gjelder kosthold og næring. Jeg syns også det er kjempeflott at Karoline advarer. Hun dømmer ikke andre med det hun skriver - og oppleves det sånn av noen så dømmer hun jo også seg selv på samme måte. Vi burde være takknemlige for å få advarselen, når det er så mye forskjellig informasjon rundt temaet. Selvfølgelig trenger det ikke gå galt å spise litt salami, men det at det KAN føre til abort burde få de fleste til å klare å styre unna.....
vanilje78 Skrevet 13. januar 2010 #12 Skrevet 13. januar 2010 Syns det er flott at du sier ifra Karoline, nå kan du vite at selv om noen ikke tar ditt råd seriøst eller til etterrettning, så har du gjordt ditt for å advare! Har venner som ikke tar de forhåndsreglene, men det får være opp til hver enkelt å gamble om. Jeg tørr ikke ta sjansen på å spise sushi, spekemat, rødvin eller myke oster og gjennomsteker biffen selv om man da "ødelegger" den. Jeg overlever lett i 5 mnd til uten disse i min diett! Så tar det ikke tungt! Føler ikke at det er overhysteri eller dramatisk. Alle burde ha litt medfølelse å skjønne at innlegget betydde mye for deg og at det kom rett fra hjertet! Så får det være opp til den enkelte å ta imot rådet eller ikke! Leste på 3 trimesteret at du skrev at noen hadde meldt deg inn til moderatoren pga innlegget. Det synes jeg var drøyt! Ønsker deg lykke til videre, og er så lei meg for tapet ditt! ta vare på deg selv! så får du tenke på at du kanskje har reddet noen små med innlegget, og at de som har tatt rådet ditt og dermed unngår din erfaring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå