Gjest Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Er det noen som har noen gode tips? Jeg er 19+3 uker og har vært plaget av hodepine siden uke 14. Jeg har vært hos lege og fått utelukket svangerskapsforgiftning og blitt 60% sykemeldt.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 Heia! Æ har også endel hormon- hodeverk, men heldivis ingen migreneanfall - jippiii! E lite man kan gjøre sia d e hormonan som lage dn, men drikk mye vann og pass på å få nåkk søvn/hvile - ikke stresse. Nån gang kan sukker/sjokolade gjøre haupina verre, så ok å være moderat med sånne ting Æ bruke paracet de dagan d e helt for jævli, men bruke hjelpe å sove en time eller 2 også God bedring!!
T#3 Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Var ekstremt plaget med hodepine i forrige svangerskap, og nå kjenner jeg tendensen kommer! Forrige gang ble jeg 100% sykemeldt pga hodepinen. Den slo meg helt ut. Er redd det skal bli på samme måte nå! Startet ny jobb 1/11-09, og vil helst slippe å sykemelde meg. Det var pinlig nok å fortelle om graviditeten! Har vært inne på tanken om delvis sykemelding, si 1 dag per uke. Hadde hjulpet det også kanskje? Noen med ganske ny jobb som har sykemeldt seg før?
Erle79 Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 Jeg har ingen super-tips, bortsett fra de gode gamle om å sove nok, men ikke for mye, og å drikke mye vann i løpet av dagen. Jeg slet også masse med hodepine fra uke 10 til 18. Men siden den gang har jeg knapt hatt det en eneste gang, så kanskje det snart blir sånn for deg også?
rødt&blått Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 På meg er den på sitt verste når jeg våkner etter natta eller etter en lur! Det har hjulpet litt på å holde meg unna raske karbohydrater.. ble litt mye etter jula (var litt kvalm i jula!) med rester av julekaker/godteri nesten hver kveld. Har kutta ut nå, og det dundrer ikke i topplokket mer. Litt mildere hodepine om dagen og det er deilig!
Gjest Skrevet 13. januar 2010 #6 Skrevet 13. januar 2010 Takk, jeg skal prøve å kutte ut raske karbohydrater, det hadde jeg ikke tenkt på. Sjokolade har jeg forsøkt at unnvike då jeg merkt at det kan trigge hodepinen. Neste gang jeg skal til jordmor skal jeg spørre henne om akupunktur (Fastlegen visste ikke så mye om det.). Er det noen som har prøvd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå