Gå til innhold

50/50 hvis jeg flytter nærmere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 4 år som jeg har hovredomsorgen for. Far har aldri bodd sammen med oss, hatt samvær annenhver helg til nå. Vi bor 1 time unna så han ville ikke ha en dag i uken, selvvalgt. Jeg har nå møtt en mann jeg skal gifte meg med. Vurderer å flytte til han, men er litt i tvil. Det er samme kommune som bf. Vet at bf vil være far, men han har til nå tilpasset sine behov.

Da han fikk seg kjæreste, skulle han ha sønnen i ferier tilpasset de siden de var i jobb og jeg var student. Greit nok, men han kunne jo avtalt med meg likevel. Han var i et jobbskifte en periode og hadde da 4 uker "ferie" der de ville ha sønnen vår. Jeg sa ja til noe, men syntes at sønnen vår kunne være litt i bhg også siden dette var 2 mndr etter oppstart da han var 1,5 år. Har han fri mandag kan han ha han til da, men jobber hanl jul, påske, osv svarer han etter andre planer. hvis han da skal ha han sier han aldri noe om levering, og kan gjerne utsette en dag eller to så jeg blir sittende hjemme fordi jeg tror sønnen min skal komme hjem.

Over til saken. De giftet seg, og vi har alle holdt en god tone hele veien. Men har han en dårlig dag truer han med delt omsorg, men gjør ingenting med det. Jeg vil gjerne at sønnen min skal ha ett hjem. Hvis jeg nå flytter til min snart-ektemanns kommune, også bf's, vil det da bli lettere for han å få delt omsorg? Han kunne sikekrt funnet på å flytte i samme skolekrets også. Nå er det sikkert jeg som virker vrang her, men jeg vet hvordan det har vært oppigjennom med dårlige planer om henting og levering og vet ikke om jeg kan klare det oftere enn nå.. Hva skal til for at han får 50/50?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble litt kluss der... skulle stå:

Har han fri mandag kan han ha han til da, men jobber han mandag, leverer han søndag etter hans behov. l ferier som jul, påske, osv svarer han etter andre planer. hvis han da skal ha han sier han aldri noe om levering, og kan gjerne utsette en dag eller to istedet for det jeg endelig får dratt ut av han sånn at jeg blir sittende hjemme fordi jeg tror sønnen min skal komme hjem. HI

Skrevet

Det tror jeg skal veldig mye til....

Men hadde jeg vært deg, hadde jeg prøvd å blidgjøre ham med litt mer samvær. Det kan jo kanskje være fint for gutten din også. Hva med en torsdag-søndag annenhver uke, feks?

Tror det er ganske lurt at du i alle fall hører hva han har å si, og prøver å "gi" litt du også. Og bor dere i samme skolekrets, er det jo ingenting i veien for å gi ham mer samvær, samtidig som gutten din bor fast hos deg.

Lykke til, skjønner frustrasjonen din bedre enn du aner...

Klem

Skrevet

PS!

Har etter et par bitre erfaringer laget avtale med bf om ALT. Alle ferier, alle sommerferier, vanlig samvær, sykedager, etc. Og da snakker vi TIMER her, når han skal leveres, hvem som leverer etc. Eksakt klokkeslett, dette gjelder også juleferie. Eks 20. des kl 17. Det gjør at han får mye mindre slingringsmonn til å "prøve" seg på div stunts, og det blir mye mer forutsigbart.

Tips bare!

Skrevet

Ja, jeg har alri væt vrang på samvær i det hele tatt. Men han er en liten drittunge til tider, skal ha, skal ha og tenker ikke på barnet. Kommer med kommentarer som: "jeg må ikke spørre deg om lov til å ha min egen unge", tenker ikke på at det er barnet som blir sendt frem og tilbake. Jeg tenker det er greit med litt planlegging, så barnet vet når det skal hvor. Så det har jeg måtte jobbe med. Men har faktisk aldri sagt nei til han.

Jeg vet rett og slett bare ikke om jeg orker en kamp til med han nå som ting endelig begynner å bli "en vane"

Skrevet

Men det er derfor du må få en SKRIFTLIG avtale som er så detaljert som et eller annet bunadsmønster fra indre Sogn!

Da kan du faktisk nekte han ting når han kommer med urimelige forslag.

Jeg kan ikke understreke hvor mye bedre jeg har fått det etter avtalen er signert. Jeg laget forslag, og han kom med et par forslag til endringer. han er en bra fyr, da, men allikevel ble det såpass mye småsurr.

Synes du det høres lett ut å lage en sånn plan? Om ikke, kan jeg gjerne hjelpe deg litt med å gi deg mitt "skjelett"

Skrevet

Takk for tips :) 21:56 er forresten Hi det også. Jeg har prøvd, tro meg! Men svaret jeg får er bare, det er jo så lenge til! Familievernkontoret har vi vært på, men da blir han bare sur og ting blir verre. Når han har gode perioder er han verdens beste og skjønner han er teit når det står på, men så er det på'an igjen. Synes rett og slett det er greit med litt svatand. Føler meg egoistisk, men tenker også at han kan jo ikke bevise at han vil en dag i uka, så hvorfor skulle han da få 50%? Torsdag til søndag hørtes jo veldig greit ut :) HI

Skrevet

Ja, jeg må nok få til en ordentlig avtale. Men jeg er så redd for at han skal gå så langt som delt omsorg da. Er det i det hele tatt noe mulighet for at han vil få det når barnet har bodd med meg hele sitt liv til nå? Jeg og min nye flytter ikke sammen før vi er gift, så blir jo en forandring det. Er redd han skal bruke det mot meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...