Gå til innhold

Gikk jeg får langt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en vennine som i flere uker har klaget høylytt over at en fyr hun ble med hjem en lørdags kveld på byen ikke ringte som hadde lovet.. Å hvem har ikke opplevd det? Det hele toppet seg at han overså henne noen helgen etter på.

" hvorfor ringte han ikke, tro du han ikke likte meg, eg vet han ikke var så full så han må jo huske meg"

Så fikk eg altså nok å så med ganske krafig stemme.. Gud kan du ikke bare komme over det. Nå har du godt i flere uker å sutra over en jævla bagatel,det er ett fordømrade ork å høre på. Get over it.

Det skal sies at jeg har prøvd å forklare at dette er helt vanlig og hvis hun forstetter å bli med folk hjem fra byen så er det sikkert ikke siste gang.

følte meg litt slem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en grunn til det heter "tøm og røm" ;)

Skrevet

Får langt?

Tja, mer som Trønderfår enn Rockefår, tenker jeg

Skrevet

Hehe, kan hende det var litt krasst, men hun vet jo egentlig dette hun som alle andre voksne. Godt hun har venninner som sier fra:)

Skrevet

Det er sånne innlegg som gjør at jeg bare henger meg opp i språket, og ikke får med meg innholdet.

Hva betyr:

"får langt"? (for langt)

"som hadde lovet"? (som han hadde lovet)

"Å hvem"? ( å er infinitivsmerke, "hvem" er ikke noe verb, da blir det riktige - og hvem)

" toppet seg at han overså henne noen helgen etter på"?

(Kanskje: - det toppet seg da han overså henne noen helger etterpå)

"tro du han ikke"? (tror du han ikke likte meg)

"å så med ganske kraftig stemme"? (og sa )

"Nå har du godt"? ( Nå har du gått )

"å sutra"? ( å sutre, sutrer, sutra, har sutra )

"bagatel"? ( bagatell heter det på norsk )

"ett fordømrade ork"? ( et ork - et er ubestemt artikkel, intetkjønn, ikke et tallord )

Det siste avsnittet er faktisk riktig, så du kan hvis du vil!

Men ellers syns jeg det var på sin plass at du sa fra, og det var bra du gjorde det muntlig og ikke skriftlig :-)

Skrevet

anonym 23.12

Pleier aa irritere meg over skrivefeil jeg ogsaa. Men er det virkelig nodvendig aa poentere alt da_. Her virker ikke alle tastene som de skal. saa det blir saa som saa med rettskrivning.

Skrevet

Nei! En god venninne tør si fra, selv om det kan være ubehagelig.

Skrevet

Jeg hadde heller ikke orket å høre på sånt fjortisgnål...

Skrevet

Ikke bry deg om anonym 23.12: den personen har antagligvis ikke annet å gjøre ennå rette på personer som ikke skriver perfekt.

Drit og dra i hele dama.

Er helt enig i at det var greit å si ifra,hadde nok gjort det selv.

Bra med venner som sier fra ordentlig og ikke går rundt grøten...sier som det er ,det er bra.

Er det ikke det man har ordentlige og gode venner for da???

Skrevet

Du må være passe dum som ikke får med deg innholde da 2312! Hater at folk MÅ henge seg opp i skrivefeil!

Til HI

Hun hadde godt å høre det! Jeg hadde nok ikke vert så tøff da! hadde gått å irritert meg i ukevis i stedet for å bare si fra!

Skrevet

om du gikk for langt? Jeg syns ikke det, du var bare ærlig=)

Skrevet

Dersom hun er like slitsom å høre på muntlig som det du er skriftlig, ja så skjønner jeg deg godt!

Skrevet

Kjøp "han er faktisk ikke interessert" til henne og be henne se den. Kanskje hun skjønner det da.

Skrevet

Nei, syntes ikke du var slem. Bare ærlig.

Ærlighet er bra, mine beste venniner er ærlige. Ærlighet svir til tider, som da en vennine av meg sa til meg "du er så arogant og nedlatende i diskusjoner" - jepp, den svei. Men da ble jeg jo klar over hvordan fjeg ble oppfattet, og sist men ikke minst - fikk sjansen til å gjøre noe med det. Jeg stoler på folk som tør å være så ærlig med meg. Så nei, syntes ikke du var slem.

Skrevet

23:12

Jeg kan godt si hvorfor det var så mange skrivefeil.

Jeg har dysleksi og det gikk litt fort i svingen.

Vet godt at det heter gått og ikke godt. å det men så i stedefor sa må jo du skjønne at var en taste feil.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...