Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk opp 22 kg sist jeg var gravid.Det orker jeg ikke nå.Fra 86 til 106 kg:-(.Sleit med kg etterpå.Kunne ikke amme heller.Er det mulig å ikke legge på seg noe når man er gravid?planlegger å bli gravid om ikke så lenge.Men,vekta sliter meg.Blir deppa.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

forstår din redsel:) jeg gikk opp 30kg sist!! brukte tid på å gå ned igjen de siste 6-7 kg. men var heldig og fikk til ammingen og gikk ned masse de første mnd. tror også at mye av vekten var vann.

nok om det... det jeg ville dele med deg var at jeg hadde samme angsten nå når jeg ble gravid igjen som du skriver. Jeg sa til meg selv at jeg nekter å gå opp så mye igjen osv. osv. jeg spiser sunt, er i full jobb, løper etter en tre åring og er ellers ganske aktiv men kiloene renner på denne gangen også!

tror det er vanskelig å styre vektoppgangen, da den er individuel, men når det er sagt er det for min del tydelig at de siste 6-7 kg var kun meg og at jeg koste meg for mye i mitt første svangerskap:)

Jeg er kommet dit nå at det tross alt er viktigst at hun lille i magen er sunn og frisk så får jeg jobbe med kiloene etter fødsel - tror når du blir gravid igjen så blir ikke dette så viktig som det føles akkurat nå - i hvertfall har det ikke vært det for meg:)

Skrevet

Helsesøstra sa til meg at om jeg ammer så vil vekta gå ned.men er det sånn for alle da?ho sa det så bestemt!!

Skrevet

livmoren trekker seg sammen p.g.a hormonene som utskilles under amming - det er en god ting. I tillegg bruker du energi og kalorier på å produsere melk - ergo går du raskere ned i vekt. kroppen vår lagrer fett under gravidideten for å bruke denne opplagsnæringen til å produsere melk etter fødsel sies det;) tror det blir fortere borte ved å være "melkefabrikk". Noen får jo ikke til å amme da, desverre.

Skrevet

Gikk opp 55 kilo i forrige graviditeten, tror ikke dere har noe å være bekymret for!

Klarte bare å gå ned 35 av de 55 i de siste 4 årene. Er livredd for at det samme skjer igjen. Da kommer jeg sikkert til å eksplodere!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...