Gå til innhold

noen som har gjort bukplastikk før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye koster det å ta bukplastikk ??

Ønsker ingen sårende kommentarer, jeg er ung 23 år og ønsker å kunne vise magen min igjen.

Vil dette bli en stor opersjon eller liten ?

Jeg legger ut bilde av magen min og spør dere ærlig om dere kan forstå hvorfor jeg vil operere magen min?

http://tinypic.com/r/f100oo/6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner at du vil gjøre noe med magen, men du hadde en pen mage ellers... Vet ikke så mye om bukplastikk, men lyke til.

Skrevet

Synes ikke den var så ille jeg, men må jo innrømme at min egen ikke er noe værre og jeg tenker også på bukplastikk..

Det finnes et eget nettsted med et forum lignende dette som du kan møte andre som har gjort og skal gjøre dette. Sjekk ut

bukplastikk.com

Skrevet

forstår at du ønsker å gjøre noe med nederste partiet på magen, spesielt fordi du er så ung.

Ønsker du å få operasjon dekket av staten må du gjennom fastlegen. Da betaler du kun en liten egenandel på noen hundre kroner - om du får operasjon. Jeg tror nok fastlegen din vil anbefale deg å vente til du har fått de ungene du skal ha, men det får dere prate om :-)

Om du skal gjøre det privat kan du ta direkte kontakt med feks colosseumklinikken, fornebuklinikken, nobelklinikken.. Jeg vet ikke hva det koster, men tipper rundt 30 000, tror det koster 15 000 per pupp med brystreduksjon, det blir jo litt det samme, fjerne noe bak huden, skjære av hud, lappe sammen :)

Skrevet

Jeg ønsker å gjøre dette fort, gjerne nå i februar, så tenker å finne en klinikk i Bergen om noen kan anbefale en?

Skrevet

Høres nok ut som en liten unge, men jeg sitter faktisk her og gråter nå som jeg ser hvor stygg magen min er på bildet.

Jeg tør ikke å vise meg naken, spesielt ikke til kjæreste osv. Vet ikke hvordan jeg skal kunne føle meg fin igjen, det går også utover sexlivet mitt..:(

HI

Skrevet

Uff.. magen min ser akkurat ut som din, bare min er litt større nederst. Er det lenge siden du fødte eller?

Uff sier fordi jeg skjønner at du ikke syns det er noe alright.

Skrevet

Det er mulig du kan få dekket dette, ja. Det skal ha medisinske årsaker for å få slikt dekket, men psykiske plager er også en medisinsk grunn.

Snakk med legen din, og be om henvisning til plastikkirurgi.

Jeg fikk det dekket for 4-5 år siden, og er rimelig fornøyd.

Skrevet

Jeg er 20 år og magen min er egentlig ganske lik din, litt mer hud og mørke strekk merker i tillegg jeg da =( Men skjønner så utrolig godt hvordan du har det!

Er ikke mye moro og være på stranda og en fremmende kommer bort og spør hva i all verden som har skjedd med magen min =S. Er ikke mye moro og få utslett av å gå i olabukse, som klør og svir. Også er det faktisk veldig vanskelig å kjøpe bukser også, for må kjøpe de så de passer rundt magen, men de blir alltid for store i låra! Urettferdig dette her..

Men ville egentlig bare gi deg en stor klem, også krysser jeg fingere for at vi begge får operasjon! =)

Skrevet

21:54 her.. skjønner deg veldig godt.. er ikke lenge siden jeg fødte. Og er livredd for at det ikke skal gå tilbake. Jeg har i tillegg strekkmerker over hele magen! Ja, over heeele magen faktisk. Men så er jeg usikker på operasjon, nettopp fordi jeg ikke vet om jeg vil ha flere barn enda. Vil ikke gå gjennom sånn operasjon 2 ganger.

Men ja, jeg betaler gladelig 30 000 kr hvis jeg kan få tilbake magen min. Men jeg får prøve med trim og tid først :)

Skrevet

Kan jeg gå til min fastlege og spørre om å få dette dekket da? Jeg var deprimert ifjor en liten periode pga angst, jeg er redd for at han skal bruke dette imot at jeg kan få dekke opersjon? vet egentlig ikke hvorfor men man vet jo aldri? :)

Tusen takk 22:04!!

klem

Skrevet

Kan man ikke føde flere brn om man tar operasjonen?

hi

Skrevet

Det vet jeg ikke, det vil jeg jo tro man kan. Men jeg vil ikke ta operasjonen 2 ganger. Kommer sikkert til å bli likt etter 2 fødsel. I tillegg ser jeg for meg at det da er ganske stramt i huden og ikke kan strekke seg like mye?? Dette er bare mine tanker altså, har ikke snakket med en kirurg om det.

Skrevet

Jeg har tatt denne operasjonen etter å ha slanket meg 40 kilo (har inge barn). Er ikke noe problem å bli gravid igjen siden, men man må vite at man kan ødelegge resutlatet.

Du må be om time hos fastlegen din, også be om time til kirug. Det er kun kirurgen som kan bestemme om du får dette dekket.

Får du en operasjon dekt, må du belage deg på lang ventetid, opptil ett halvår. Kan aldri tenke meg at du får en slik operasjon på denne siden av sommeren, med mindre du betaler selv, da hopper du laaaangt frem i køen.

Operasjonen er ikke veldig vond, men man blir veldig hemmet etterpå. Krever mye hjelp i ettertid da du ikke kan løfte tyngre enn en stekepanne (ikke jernpanne) på iallefall 2 måneder. Dersom du syr magemuskler er disse svært vonde en stund, og det å hoste, le eller nyse er smertefullt. Om du ikke gjør dette er det en langt lettere operasjon.

Du vil få ett arr som strekker seg fra hoftekam til hoftekam og en "stygg" navel. Stor forskjell fra kirurg til kirurg og fra hud til hud.

Bukplastikk.com er et veldig flott forum, bruk dette for det det er verdt.

Er ikke noe problem for meg å ta den en gang til, jeg syns det var lite smerter involvert, men jeg har høy smerteterskel etter mange andre operasjoner.

En operasjon uten at den blir dekt koster minimum 40.000, gjerne mer dersom du skal ha med fettsuging, noe som ofte trengs for et penest mulig resultat.

Syns etter bildet ditt å dømme at du er ett lite tvilstilfelle når det gjelder å få dekt operasjon eller ikke, men dette er abre min mening, må nok en kirurg til for å bestemme. Coloseum klinikken i Oslo og Medi3 i Ålesund er anbefalte.

Jeg gjorde min bukplastikk for 1 år siden, er ikke 100 % fornøyd, og skal inn til en retting når jeg barefår slanket meg noen kilo til.

Skrevet

tusen takk for svar:)

Vet ikke om du kan se på bildet her, men tror dere det er snakk om full bukplastikk eller mini? siden det er mest underdelen som "henger"?

Skrevet

Det er som oftest snakk om full bukplastikk, men mulig du bare trenger liten. Vanskelig å gi svar på da jeg ikke vet om noen som har tatt mini.

Forrige Ano.

Skrevet

Du må ha så og så mange mm. med heng før fastlegen henviser deg. Nå husker ikke jeg akkurat hvor mange mm. det var snakk om.

Skrevet

Jeg fikk dekket operasjon for 2,5 år siden. Hadde mindre heng enn deg, men mange fler strekkmerker og mer rynkete hud. Navlen min er også ødelagt.

Jeg angrer ikke et sekund. Ble nærmest ledd av på klinikkbergen (som nå heter BKS?!) og det var veldig ubehagelig. Jeg opererte på Colosseumklinikken i Oslo, men har forstått det sånn at de ikke lenger går inn under fritt sykehusvalg.

Jeg har en venninne som ble uplanlagt gravid 5 mnd etter bukplastikk og magen hennes er like perfekt fortsatt.

Skrevet

Forresten - på KlinikkBergen mente de at man måtte ha 10 cm heng, og jeg hadde ingen heng når jeg stod.

En over her sier at du må belage deg på lang ventetid, minst et halvt år. Jeg sendte inn henvisning i slutten av april, fikk svar etter under en uke og opererte i slutten av august. Altså 4 mnd fra starten av prosessen til ferdig operert.

Det var fælt de første to ukene og man MÅ ha hjelp med barna. Men det går over og jeg har ikke angret en dag. Magen min er flat og strekkmerkene lite synlige når magen er stram. Navlen min er fortsatt ikke fin, men resultatet er likevel mye bedre enn før operasjonen.

Skrevet

Så fint at det går an å ha en hjelpsom og positiv tråd om dette, uten noen hetseinnlegg. I sterk kontrast til de stakkarene som skriver inn om store indre kjønnslepper.

Skrevet

jeg har utført en bukplastikk, og jeg fikk det dekket gjennom folketryden. Hvis man skal betale den selv trur jeg den koster et sted mellom 25-35.000 kanskje. Jeg såg på magen din, og tenker at du kan ha en mulighet til å få det dekket. Gå til din fastlege og be om en rekvisisjon til en plastisk kirurg det er dem som bestemmer om du får det dekket eller ikke.

For å slippe laaaaaaaaange ventetider, har man rett til å henvende seg til private klinikker som har avtale med helse vest, eller andre sykehus med kortere ventetider, pga fritt sykehusvalg. Selv ble jeg operert ved moxnessklinikken, ( som desverre ikke finnes lenger) men har også fått utført en brystreduksjon og den gjorde jeg på Colosseum klinikken i Oslo. Og hvis dem fortsatt har avtale kan jeg anbefale dem varmt!! Medi 3 i Ålesund har også veldig godt rykte, så også de i Bergen, men har hørt at de har noe strengere krav.

meld deg inn på den nettsiden de anbefaler over her, der kan du få masse råd og tips.

For å få dekket bukplastikk har man en del kriterier, men de er ikke fastlåste, og det kan variere litt fra sted til sted. men da jeg gjorde operasjonen var det disse

- Helst ferdig med barn

- overheng på minimum 3 cam målt rett opp stående.

- bmi under 28 ( min var litt over men fikk det innvilget likevel)

- psykisk eller fysisk lidelse

hvis du lurer på noe kan du bare spørre, send meg en pm du:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...