LilleBoo Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Var hos JM i dag, uke 24. Alt bra med babyen,men hadde høyt blodtrykk (133/83) og proteiner i urinen. Skal tilbake igjen om to uker for kontroll med tanke på svangerskapsforgiftning. Noen som har erfaring med dette? Syns det er litt tidlig å få slike plager?
LilleBanan blir storebror Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Hadde svf sist gang. Var på kontroll i dag bt 132/80 og er 17 + uker. Tror ikke jeg hadde bekymret meg om enda om jeg var deg. Proteiner kan man ha av andre grunner...godt mulig det ikke er no der i morra liksom. BT var heller ikke kjemmpe høyt. Grensetrykket er jo 90 på undertrykket, da er det tid for å gå det nærmere etter i sømmene. Men JM følger jo med deg Og de vet jo hva de prater om. Husker bare tilbake fra sist gang jeg. Var inne for sjekk på føden i uke 37 sist pga svf da var undertrykket på 110, etter avslapping i 20 min var det nede på 83 og full jubel fra JM, bare å dra hjem Lykke til, håper du ikke bekymrer deg for mye
LilleBoo Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2010 Takk for svar, ble litt roligere nå. Satser på at alt ser bra ut ved neste kontroll!
Øst Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 Hei, jeg var hos lege i går, er 19+4. Hadde litt for høye verdier og ble sykemeldt 40% i en måned, samt at jeg skal ta nye tester neste uke. Merker at jeg er nervøs, og vet hvordan du føler deg. Har problemer med å sove og mye sliten og håper bare det er det som har gitt utslag. Har heldigvis en forståelig sjef som ikke ville at jeg skulle dra på noen møter framover (har mye reiseaktivitet) men heller jobbe hjemmekontor slik at jeg kan stå opp når jeg er uthvilt og ta korterer dager. Håper det bare er det som er problemet og at jeg ikke får svangerskapsforgiftning. Vi får krysse fingrene:-)
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 Så lenge jm satte deg opp på time om 2 uker og ikke sendte deg rett på sykehuset er det ingen grunn til bekymring. Sist svangerskap hadde jeg høyt bt og +1-2 på proteiner hele svangerskapet. Var innlagt 5 dager på sykehuset i uke 34 for å prøve å regulere blodtrykket med medisiner. Fikk ikke +3 på proteiner før i uke 39, så fødselen ble satt igang 9 dager før termin. Da var bt mitt oppe i 180/105 ca. Hvis bt fortsetter å være høyt blir du sikkert henvist til UL på sykehuset, for å sjekke blodgjennomstrømningen i navlestrengen. Jeg var på flere sånne, og ble fulgt hyppig opp på slutten. Så du kan nok slappe av, mange som har høyt bt og litt proteiner gjennom hele svangerskapet og det går helt fint. Men les om "farlige" symptomer ang svangerskapsforgiftning, slik at du vet når du skal kontakte lege/fødeavd hvis du føler deg dårlig. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå