Gå til innhold

Jeg har tips til dere høygravide damer!! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmora i dag, og på slutten av timen spurte jeg om modningstips.

Hun kunne fortelle at tidligere ble det sagt at mannens sæd inneholdt et stoff som virket positivt på modning av livmorhalsen.

MEN nå viser nyere forskning fra England at sex/sæd virker mot sin hensikt!

Så det var rett og slett ikke noe vits...

Brystvortestimulering var derimot meget effektivt. Dette stimulerer til sammentrekkninger evt. rier om man er moden.

Hun sa at det var så effektivt at de ofte brukte det som en metode for å få ut morkaka etter fødselen.

So go for it girls!! Det skal iværtfall jeg:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, skal vi bare ligge å gni brystvortene våres, asså?

Vet ikke heelt om jeg tror på det :P hehe, men artig om det funker :D

Skrevet

Man kjenner jo også effekten av dette godt etter fødsel når man får etter-rier av ammingen. Neimen ikke godt:)

Kan tenke meg at dette kan være effektivt, men kjedelig å holde på sånn i lang tid kanskje.

Skrevet

Hvor lenge er det snakk om at man må gni på dem før man skal bare gi opp da?

Skrevet

Har dere ikke prøvd det?? Du bare gnir brystvorta mellom 2 fingre helt til du får en sammentrekkning. Fortsett sålenge du gidder.

Hos meg gikk det over i fødsel etter en natt med stimuli:-)

Skrevet

Leste akkurat om dette i Gro Nylanders bok PÅ VEI. Der sto det at dette kunne være effektivt for å få i gang fødselen, men at man aldri måtte gjøre det uten å først prøve det under overvåking, da det potensielt kunne være farlig for fosteret om det ikke tålte presset.

Skrevet

ja, har også lest det i Nylanders bok - at man burde overvåkes første gangen for å se hvordan kroppen reagerer. At det også kunne føre til slitsomme masrier (er det det det heter? aldri skjønt helt hva det er...)

Skrevet

Enn om man er moden da? Eller spiller ikke dette noe rolle?

Skrevet

Man skal stimulere helt frem til ei ri å deretter la vær helt til den er over.

Funker det, men som ved alt det andre vi prøver blir det bare au, au om man ikke er moden. Hva maserier er.

Kynnere som bare er vonde altså livmoren som øver på å trekke seg sammen men ikke nok til at det skjer noe. Sterke menssmerter vil jeg sammenlikne mine med. Har dem hele kveldene for tiden og får ikke sove før i 2 tiden. Kjedelig og fryktelig irriterende.

14 dager til termin, da skal det gnis og alt skal prøves!!!

Skrevet

Jeg har 13 dager til UL-termin og har ingen anelse om jeg er det minste moden, men det kan jo ikke være farlig når man er så nær termin? Babyen må jo tåle kraftige sammentrekninger, det er jo det som er meningen at vi skal ha i disse dager vel?! :)

Skrevet

Er ikke den Gro Nylander boka noen år gammel da?

Jordmora gav meg den nyeste informasjonen som foreligger.

Det er ikke farlig å stimulere brystvortene når man er langt nok påvei (fra 37 uke), og man trenger ikke overvåke sammentrekningene med Ctg.

Men det funker KUN når man er moden.

Babyen tåler sterke sammentrekninger, men får man stormrier blir oksygentilførselen til barnet for dårlig. Og det kan være farlig.

Jeg stimulerte hver gang jeg fikk en kynner og slapp taket når den var over. Og på den måten gikk det over i fødsel hos meg (forrige svangerskap).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...