lilletussi Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Er bare litt nysgjerrig, dere som nettopp har blitt gravide - hvor lang tid tok det fra dere begynte å prøve? Sambo og jeg har prøvd i 3 mnd nå, og syns det er lenge. Litt utålmodig da
bringebærsnipp Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 1 år med flere tidlig sa. til slutt satt den med homeopatiske midler.
endelig en spire på vei.. Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 2 år. Fant ut i mai at jeg hadde pco så gått på hormon kurer etter da.. men dette klaffet i en pause mnd
Known Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 Forsøkte egentlig ikke, men ble gravid våren 09 og det kom som en overraskelse så vi ble jo glade.. Dette var en exu så ble ikke noe av, men er planlagt gravid igjen nå etter at vi hadde begynt å glede oss til å bli foreldre så vi ville forsøke igjen.. Har da hatt 7PP ca... Kanskje 4 effektive Det kan ta litt tid for noen.. Du kan jo se på denne: http://www.terminkalkulator.com/hvor-lang-tid-tar-det-a-bli-gravid/ Lykke til..
annie_79 Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 Jeg sluttet på p-piller i sommer og ble gravid i november. Så jeg er nok av de heldige som blir fort gravid. Føler med, og er imponert over alle dere som har prøvd lenge. Vet ikke om jeg hadde klart det.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 Her klaffet det på første forsøk begge gangene=)
Gjest Skrevet 12. januar 2010 #7 Skrevet 12. januar 2010 Det klaffet for oss i 5.pp... Føltes som en EVIGHET!!!! 3 mnd er ikke lenge... dere har jo nesten såvidt begynt;) Den mnd det klaffet for oss prøvde jeg å slappe av så mye som mulig (fra en ellers stressende jobb og hverdag) og tenke så lite som mulig på prøvinga... Kos dere:)
MizzaM Skrevet 12. januar 2010 #8 Skrevet 12. januar 2010 Har 6 sv.skap bak meg med 3 SA og 3 vakre døtre...Alle disse gangene for 7-16 år siden og da klaffet det på 1.forsøk alle gangene. Når vi derimot skulle prøve på nytt i en alder av 32 tok det oss 9mnd...Kan det være alderen tro;)? Nå håper vi bare spiren blir der til termin:)! Lykke til:)!
Crys79: gutt09+2011 spire!!! Skrevet 12. januar 2010 #9 Skrevet 12. januar 2010 Første gang var en overraskelse, og denne gangen tok det 4 mnder! Synes også det føltes veldig lenge, selv om jeg vet det ikke er det De 2 siste mndene prøvde jeg også å slappe godt av, og sluttet å lese på alle forum fordi jeg følte jeg ble mer stresset av det Masse lykke til!!
K ♥ tærten Skrevet 13. januar 2010 #10 Skrevet 13. januar 2010 Her sluttet jeg på p-piller i okt 08, men vi begynte ikke å prøve før mars/april 09. Det tok ca. 9 mndr for klaff, men "bare" 6 pp (slet med lange sykluser). Den mnd det klaffet fikk vi litt hjelp av en dobbel pergokur
GuttemammaTilTo Skrevet 13. januar 2010 #11 Skrevet 13. januar 2010 1 år brukte vi!! jeg skulle begynne på første enkle pergokur, men jeg slapp!!! for en lykke!! (ny her i dag)
Mommy86 Skrevet 13. januar 2010 #12 Skrevet 13. januar 2010 Sluttet på p-piller i begynnelsen av november, testet positiv i begynnelsen av januar:) Gikk fort!! Tror uansett det er viktig å ikke miste motet og ikke stresse. Kos dere i prøvingstiden og lykke til!
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 13. januar 2010 #13 Skrevet 13. januar 2010 prøvde i 2 år før vi fant ut at han ikke kan få barn... (på besøk fra 3.trimester)
<3 R med baby i magen <3 Skrevet 13. januar 2010 #14 Skrevet 13. januar 2010 satt første gangen eggløsningstest og masse sex
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 13. januar 2010 #15 Skrevet 13. januar 2010 Satt faktisk første gangen begge gangene. Helt utrolig. Nesten litt skummelt egentlig. Begge gangene tenkte vi at vi starter litt før vi egentlig hadde som mål, fordi det tar sikkert lang tid. Men neida... planen er 2 barn, så da får vi vel sørge for god prevensjon etter denne er kommet
<3guttemamma<3 Skrevet 13. januar 2010 #16 Skrevet 13. januar 2010 Viss jeg regner fra den måneden jeg fikk normal 28dagers syklus, så tok det 3pp:) Sleit i ett og et halvt år med å få tilbake mensen og normal syklus.
Sesilia Skrevet 13. januar 2010 #17 Skrevet 13. januar 2010 Førstemann kom som en overraskelse uten slurv i prevansjon, denne satt etter første ordentlige mens...
jubaloooo med to stk Skrevet 13. januar 2010 #18 Skrevet 13. januar 2010 her i gården traff vi på første forsøk begge gangene. Kjenner jeg må passe på prevensjonen med denne raten etter at sistemann er ute...Ikke alle forunt, så all respekt for de som strever. Men tre måneder er jo ikke så lenge da, det er jo "vanlig" å måtte prøve ett år:) Lykke til! det går nok bra!
Mzzizzy+augustspire <3 Skrevet 13. januar 2010 #19 Skrevet 13. januar 2010 Vi har prøvd i litt over et år. Prøvde m pergo etter 6 mndr, men fikk d ikke til på d heller. Så nå når en hadde gitt opp troa fikk vi d til Og er utrolig lykkelig for d
MammaTherese84 Skrevet 13. januar 2010 #20 Skrevet 13. januar 2010 Sluttet med p-pillene i desember, ble gravid samme måned. Hadde aldri trodd det skulle gå så fort, da vi også var "forsiktige" Litt naivt, kanskje ) hehe:) Masse lykke til, det skjer nok før du aner det, og hvis ikke; er det hjelp å få
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷLitenSpireiMagen<3 Skrevet 13. januar 2010 #21 Skrevet 13. januar 2010 Her klaffet det på første forsøk, sluttet på p-piller 12. nov, fant ut at jeg var gravid 14. desember Er nok en av de heldige
Knøtte85 Skrevet 13. januar 2010 #22 Skrevet 13. januar 2010 Hadde eggløsning 28 Oktober, da hadde vi oss, og ble visst gravid! :-) Trodde ALDRI det var mulig å skje så fort! :-P
Corneliuss Skrevet 13. januar 2010 #24 Skrevet 13. januar 2010 Hei du! Som flere skriver så er det kanskje lurt å leve livet så normalt som mulig og innstille seg på at det tar litt tid. Tenk at det tar i alle fall 1 år. Psyken spiller ofte inn (har sett det hos flere av venninene mine som etter gitt opp eller adoptert har blitt gravide etter å ha prøvd å eeeevigheter). Det er selvsagt lettere sagt enn gjort. Men prøv å lese minst mulig og planlegg livet ditt med flest mulig spennende og morsomme aktiviteter (ferier, vennekvelder med vin, tur på byen, kjærstemiddager osv). Jeg var heldig og det gikk etter første forsøk på nr 1 og etter andre med nr 2. Men jeg startet litt før jeg egentlig var heeelt klar og passet på å gjøre det jeg skriver over. Tenkte at det var lurt, og det var det også for meg. Lykke til! =O)
Monique8 Skrevet 13. januar 2010 #25 Skrevet 13. januar 2010 Vi prvøvde ikke. Første gang vi var sammen på en stund, og kondomet "fløy av" underveis :S Forøvrig andre gang jeg blir gravid med kondom ) For meg finnes det intet som heter sikker prevensjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå