Gå til innhold

Hvordan se forskjellen på kjønn på ul?


isotopia

Anbefalte innlegg

Hvordan ser en jente ut kontra en gutt på ul?

Hvorfor kan en jente bli forvekslet med å være gutt mens det er uvanlig å ta feil andre veien??? Nå har jeg sett tut og pose på min lille spire både i uke 15 og i uke 18 men det var ingen av de som tok undersøkelsene som ville garantere noe men de trudde det var gutt. Så hmmmm blir ikke helt klok på dette med kjønn........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg aner ikke.

 

men var på UL i går og så både ballene og tissen til sønnen min, så når jordmor sa at "dette er en gutt, og her er kjønnsorganet hans" så var det ikke vanskelig å se hva hun så. ingen tvil på kjønnet der, for å si det sånn!

så når mamma spurte "er dere helt sikre på det da?" så svarte jeg med at jeg hadde sett det med mine egne øyne, så.. og magefølelsen min var riktig ;)

 

ei venninne av meg ble fortalt at hun skulle få gutt, men det kom ei jente ut... men de hadde ikke vist henne hvor kjønnsorganet lå og hun hadde ikke sett det selv, så hun trodde bare blindt på jordmora som tok undersøkelsen.

 

mange tør ikke si om det er jente med 100 % sikkerhet, da gutten bare kan ha "gjemt den" unna litt i akkurat det øyeblikket de ser etter den ;)

 

men tror sånt er litt avhengig av hvem som tar undersøkelsen også jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved tidlig UL samt den obligatoriske rundt uke 18 kan kjønnsleppene være til forveksling lik testikler og tiss til gutter. Jo tidligere i utviklingen desto mer lik er kjønnsleppene guttenes kjønnsorgan, det er derfor det "vanligsvis" skjer feil vurdering fra jente til gutt og ikke så ofte motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...