Gå til innhold

Spiser 1 åringene for lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grøt til frokost- 150 ml melk

soveflaske-150 ml melk

1 halvt glass fruktpurre (til nøds most banan og yogurth)-150 ml melk

(av og til en soveflaske mellom her også-150 ml)

1 middagsglass og vann

grøt til kvelds- 150 ml melk

De NEKTER å spise brødskive, har prøvd med jevne mellomrom siden de var 6 mnd og jeg har forsøkt alle mulige varianter av hjemmelaget mat. De spiser helst 6 mnd glassene enda siden det er minst klumpete, de kaster veldig lett opp av klumper og brødskiver.

Spiser de alt for lite?

Noen som har hatt småspiste barn med tips??

De gulpet VELDIG mye når de kun fikk melk og bruker de minste smokkene jeg kan finne på markede da de kaster opp av f.eks. mam sine, de blir for store.

Hjelp? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes de spiser litt lite.

Skrevet

middags glasset fra nestle med kalkun til både 8mnd og 12 mnd er det lite klumper i å de få klumpene som er kan lett moses.

ang skivene så kan du prøve å dyppe de i melk før du gir dem det. funka på mine da de begynnte me skiver rundt 6mnds alder.

Er de premature? isåfall så kan du få et slags pulver på apoteket som du tilsetter melka for å være sikker på at de får nok næring om ikke de legger på seg slik de skal.

om de legger bra på seg med den mengden mat du gir så har de det bra så ikke stress noen barn er bare småspiste.

Skrevet

Jeg synes ikke de spiser lite. De spiser vel normalt ifh til seg selv. Så lenge de følger vektkurven og er i finform er det nok ingen ting å bekymre seg for. Har selv en småspist jente og har stresset mye ifh til maten, hun er nå 1 1/2 og jeg har innsett at hun rett og slett bare er småspist - men trives med det :-) Greit både for henne og meg at jeg ikke stresser med det...

-Kan jo evt prøve å kutte litt ned på melka, slik at de ikke drikker seg mette.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...