SophieH Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Jeg er førstegangs (22+3) og har vært i strålende form helt fram til nå. Men i går fikk jeg plutselig vondt på høyre siden av magen, det kjennes litt ut som sting/hold bare at det er der hele tiden og blir ikke bedre. I dag er smerten litt mer midt på magen og lengre ned. Ikke uutholdelig, men ubehaglig. Fikk samtidig vondt nederst i korsryggen. Kjenner like mye aktivitet i magen som før, så er ikke så bekymret, men siden jeg ikke har vært med på dette før er det lett at tankene begynner å vandre. Jeg vet jo at ting strekker seg osv, jeg bare lurer på om det er dette jeg kjenner... Trenger vel egentlig bare å høre fra noen som har vært borti dette før at det er heeelt normalt...
Erle79 Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Jeg tipper at de smertene du har skyldes helt naturlige graviditetsplager. Er vel ligamentbåndene som strekker seg nå som livmoren din vokser. Det blir ikke akkurat mindre plager etter hvert som fødselen nærmer seg, dessverre... Vondt i magen er sjelden et varsku på det tidspunktet i svangerskapet som du er, blødninger er verre...
Sunnybeach4gull :) Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Svare d samme som Erle79 MEN om smertan e lengre ned og blir sterkere, så bør du dra til lege mtp blindtarmbetennelse osv. God bedring
Gjest Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 Hei, jeg synes at du bør få en kontroll hos lege eller jordmor for sikkerhets skyld. Det er mest sannsynlig liggamentsmerter, men det kan også vare noe annet. Du bør minimum teste urinen din då urinveisinfeksjon i svangerskapet kan gi diffuse magesmerter og vi er mer utsatt før nyrebekkenbetennelser samtidigt som ubehandlad urinveisinfeksjon kan gi prematur fødsel. Det er ikke meningen at skremme dig men jeg hadde ikke følt mig helt trygg før jeg hadde blitt undersøkt. Lykka til!
SophieH Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2010 Hei jenter, takk for tilbakemeldinger! Mye mindre vondt i dag heldigvis. Har time for kontroll hos fastlege i begynnelsen av neste uke, så jeg skal nevne det for henne da, så er det hvertfall gjort. Greit å være på den sikre siden!
SophieH Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. januar 2010 Begynnende nyrebekkenbetennelse var diagnosen fra legen. Hadde jeg hatt "dårlig allmenntilstand" i tillegg hadde det vært innleggelse neste. Nå satser vi på å bli kvitt elendigheten med heavy duty antibiotikakur. Blir nok bra. Men moralen er; bedre å gå til legen for å få det sjekket, enn å anta at det er normalt. Har lært noe nå...
SpongeBob Skrevet 14. januar 2010 #7 Skrevet 14. januar 2010 Oi, skummelt! Smart at du sjekket, jeg hadde sikkert gått ut fra at det bare skulle være sånn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå