Suretær Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 småtten her sover stort sett fra 19 til 08, men det er desverre ikke sammenhengende. Jeg gir ham nok sutten mellom 5 - 10 ganger, og om morgenen får han suttekluten over ansiktet, da sover han alltid en time eller to ekstra, til stor nytelse for meg; ) Flyr dere inn og ut for å putte i sutten, legge på sutteklut osv? Står jeg opp blir jeg så våken så jeg får ikke sove igjen på nesten en time.. Nå trenger jeg bare slenge en arm over i hans seng, så sover jeg igjen innen 5 min. Vet vi bør flytte ham nå (7 mnd), innen den værste separasjonsangsten kommer. Synes bare det vil være så grusomt å begynne med "våkennetter" igjen nå som jeg synes jeg begynner å komme ovenpå igjen. Erfaringer og tips taes imot med takk: )
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Her flyttet snuppa inn på eget rom da hun var 6 måneder, og det var jammen på tide. Da gikk hun fra å få pupp 5-6 ganger pr natt til ingen i løpet av tre dager! Hun sover altså sååå mye bedre på eget rom. Så min erfaring er altså at eget rom kan bli en velsignelse både for foreldre og barn!
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Tja.... Mange sier jo at barna sover sååååå mye bedre da de kommer på eget rom... Er ikke helt enig jeg da... Lillegutt var 8 mnd da vi flyttet han i romjula. Første natta sov han bedre enn inne hos oss, men jeg har også hatt uttallige netter der han har våknet hver time... Da har jeg måttet stå opp å putte smokk eller bare holde litt i hånda... Natt til i dag var første natt han har sovet fra 19-06!! Måtte riktignok putte smokken kl 23.20, men da hadde jeg ikke sovnet selv enda Så tror nok dette varierer fra baby til baby dessverre.... Selv om han fortsatt har våknet på natta, er det stort sett færre ganger enn når han sov hos oss. (de værste nettene er de gangene det har vært ny tann på vei)
Mamma´n til lillemor Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 Dere som har babyer som sover bedre på eget rom, er de ikke sånne som våkner litt på kvelden før dere legger dere? Jeg merker at lillemor ofte våkner ikke lenge etter at vi har lagt oss, men jeg er usikker på om hun vil sove så mye bedre på eget rom fordi vi ofte er oppe hos henne både 2 og 3 ganger på kvelden etter at hun har lagt seg, men før vi legger oss. Er redd det vil være mange oppvåkninger om hun er på eget rom også.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 Jeg skjønner ikke hvorfor du sier "vet vi bør flytte ham nå (7mnd)", i mine øyne er det tidlig! Det er helt unaturlig for meg at barnet mitt skal sove på eget rom så tidlig. Det gjør alt så mye mer tungvindt, og jeg liker å ha babyen nært meg hvertall det første leveåret om ikke lenger. De er ikke noen selvstendige individer og skal ikke bli det på en god stund heller. Hvis du absolutt vil flytte han, så må jo det være opp til deg selvfølgelig, men synes ikke du skal tenke at du "må" gjøre det.. Tror den seperasjonsangsten du nevner ikke blir værre om du venter hvertfall! Ta det i deres fart og når det føles rett! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå