Gå til innhold

Trenger råd! Gjelder soving i barnehage....

Anbefalte innlegg

Gjest mamma til 2 prinsesser:)
Skrevet

Saken er denne.

Datteren min på 1år er nettopp begynt i barnehage.

Hun trenger mye søvn men har aldri sovet i vogn, fra den dagen hun kom til har hun sovet inne i en seng, mørkt rom og helt rolig rundt seg..hun er var på lyder og har aldri sovet lengre enn 30 min i vogn ca!

Hjemme sover hun glatt 2-3timer.

I barnehagen må de sove i vogn.

Hun har kun sovet max 1time og ofte mindre enn dette..noe som resulterer i at hun er helt skutt i 2-3tiden..de for henne ikke til å sove igjen, hun er som sagt umulig å få til å sove andre plasser enn hjemme...

Hva gjør barnehagen da?

Hva gjør jeg da?

Jeg kan ikke hente henne hver dag i 2.-3 tiden bare fordi hun er trøtt, de kan vel ikke kreve dette?

Jeg betaler jo for en fulltidsplass..jeg kommer til å hente rundt klokka 3 til vanlig, men det hender jo jeg kan bli senere...

Men dette med søvnen plager meg..og det plager lille jenta mi for hun for jo aldri bli utkvilt i barnehagen, hun for ikke nok søvn..

Hva gjør man? Kan jo ikke ta henne med meg hjem i lunsjen heller bare for at hun skal få sove hjemme!!!

UFF!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro det går seg til. Hun må jo lære å sove på en annen måte, og har jo fått en "uvane" når det gjelder søvnvaner hjemme. Jeg var ikke obs på at det var lurt at barna var fleksible mht. søvn med eldstemann, men det gikk 1-2 mnd. og gutten sov godt.

Skrevet

At barnehagen skal ha et helt stille, mørkt rom er vel litt for mye å håpe på, så jeg ville bare prøvd en stund til at hun skal sove i vogn, så pleier det å gå seg til når de blir vant til at sånn er det i barnehagen.

Skrevet

Ja, det er det de fleste sier. At til slutt går det seg til. Har hørt om foreldre som har måttet trille 7 km hver dag med barnet halvveis sittende i vogna, for å få det til å sove, mens i barnehagen gikk det av seg selv. Ha litt is i magen, du! ;O)

Gjest mamma til 2 prinsesser:)
Skrevet

Anita..ja, ble fortalt slike historier:)

Men jeg vet hvor vanedyr lillejenta er..jeg er faktisk vant med at jeg aldri kunne gå på besøk når det var sovetid, for gullet sov bare hjemme..men nå er hun begynt i barnehage..nytt kapittel...håper det ordner seg!

Kjenner jeg streser veldig...:(

Skrevet

Dette kommer til å gå seg til...tilslutt kommer dette til å bli en rutine for henne at hun skal sove i vogn og hun kommer til å sove lengre etterhvert.

Sønnen min sov bare en timestid noen ganger fordi han var så var på lydene ute i barnehagen. Men nå har han gått der i 5 mnd og nå hender det han sover i 2,5 time:) det er lengre enn han sover hjemme.

jeg jobber i barnehage og har mange som ikke er vant til å sove i vogn.Det har gått bra for alle etterhvert:)

går nok bra skal du se,bare ta tiden til hjelp:p

Gjest Lindus:) med lille Jesper
Skrevet

Hei!

Jeg skjønner veldig godt problemet ditt, for vi har opplevd det sammen. Vår lille gutt begynte i barnehage i august i fjor, han var da nesten 1 år. Han var også vant til å sove i sin seng på sitt eget rom. Vi sleit i de første månedene med søvn, og lillegutt var totalt utslitt da vi hentet han i barnehagen. Han ble også veldig forstyrret av de andre barna, og klarte ikke å roe seg så han fikk sove det han trengte.

Men så fant vi en løsning. De flyttet vognen til sønnen min litt unna de andre vognene, sånn at han ikke ble forstyrret av de. Og det har fungert veldig bra!! Kanskje dette vil fungere for dattern din også??

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...