nr 2 på gang i mai Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har vært sykemeldt siden jeg gikk ut av foreldrepermisjon, sykemeldinga går ut nå til sommeren og går da over på yrkesretta attføring. Jeg har lyst på ett barn til og slik som jeg klarer å lese meg til på navs sider har jeg ikke krav på foreldrepermisjon fra attføringspenger? Hvis jeg hadde blitt gravid NÅ, og babyen hadde kommet i oktober, ville de da tatt utgangspunkt i sykepengene jeg har nå? Hadde satt stor pris påom noen kunne hjulpet meg..
~sjiraff~ Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Hvor mange mnd har du igjen på sykepenger da? Du må jo ha hatt vært i "jobb" 6 av de siste 10 mnd, så det betyr jo at du må ha sykepenger minst 6 av de siste 10 mnd før du føder.
nr 2 på gang i mai Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2010 enten juni eller juli jeg er ferdig med sykepenger, så hvis jeg tenker riktig, kan det gå akkurat?
nr 2 på gang i mai Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. januar 2010 eller at jeg kan søke om svangerskapspenger etter sykepengene, regnes dette som lønn?
Gjest Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 tror det skal gå ja, da må du forte deg å bli gravid ; )
nr 2 på gang i mai Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. januar 2010 Haha, må bare overfalle mannen... Er greit og være sikker først da, men ser jo at vi ikke har så mye tid og miste isåfall... Har ikke så lyst til å prate med nav heller, da jeg er redd for hva de vil si, er vel ikke drømmekunden dms nei...
~sjiraff~ Skrevet 12. januar 2010 #7 Skrevet 12. januar 2010 Hvis du blir gravid i løpet av ett par uke og har sykepenger ut juli så går det. Men svangerskapspenger har du vel ikke noe grunnlag for å søke i og med at du ikke er i jobb.
vildejenta Skrevet 12. januar 2010 #8 Skrevet 12. januar 2010 Attføringspenger gir ikke opptjening til foreldrepenger, men attføring, rehab og TU skal slåes sammen til arbeidsavklaringspenger, jeg vet ikke helt når det skal innføres, men det var snakk om at det skulle gi opptjening til foreldrepenger, men jeg vet ikke hva som er blitt vedtatt der, så sjekk ut med nav!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå