blond Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Vennskap kan etableres hele livet og det finnes alltid en potensiell venn der ute, men jeg tror mange har spesifikke forventninger til hva en venn skal være. I blant kan det virke som folk tror de kan bestille venner som passer til deres formål Det den ene oppfatter som støtte oppfatter den andre som jabb. Det den ene oppfatter som å gi av seg selv oppfatter den andre som å være selvsentrert. Folk forventer i større grad enn før å få noe igjen for tiden de investerer i vennskap og glemmer at vennskap må vokse seg fram. Man blir sjelden bestevenner etter første møtet, men de vokser fram etterhvert som livet tar form og man opplever ting sammen eller hver for seg. Venner er verdifulle i seg selv, ikke for hva de kan tilføre og gi. Ikke alle venner er slike du kan betro deg til eller skravle med en hel kveld. Ikke vær så kritisk til hvordan vennene dine skal være. Vær deg selv og finn positive kvaliteter hos menneskene rundt deg. Det finnes sikkert ting ved deg som andre ikke setter pris på, men det betyr ikke at du er en dårlig venn.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Dette innlegget så jeg ikke i går ! Jeg tror det mange ønsker seg, men ikke kan få ved voksen-etablerte vennskaper, er en som kjenner en fra så langt tilbake at den vet hvorfor man er som man er og reagerer som man gjør. En som vet at du ikke bare leker mørkredd for å være søt og appelere til beskyttelse, men fordi Anders den kvelden da dere var tretten skremte vettet av deg på hjemveien en høstkveld og du trodde du skulle dø. Og det kan man ikke få med nye venner.. Men nye venner slipper du å ha bagasje med, ikke all bagasje er god.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 Jeg er i den heldige situasjon at jeg har mange venner. Derfor kan jeg tillate meg å være selektiv når det gjelder nye bekjentskaper. Det skal svært mye til for at jeg ønsker en person som venn. Da må vedkommende inneha de fleste kvaliteter som jeg verdsetter.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 Det jeg ser i en venn er: en som ikke slenger dritt til eller om meg, masse humor, er seg selv, smart, trenger ikke å ha mye felles interesser, men litt. Kunne tørre å fortelle meg de dypeste hemmelighetene, uten å være redd for at jeg skal gå og sladre til andre. En som stiller opp selv om jeg bare har en dårlig dag etc. åh...vent....jeg har allerede en sånn venn
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #6 Skrevet 13. januar 2010 Glemte å si at det er bestevenninna mi, hehe.
blond Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 13. januar 2010 Du har veldig rett i det du skriver her! Takk for innlegget ditt!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #8 Skrevet 13. januar 2010 Det viktigste er at jeg føler meg komfortabel i vedkommendes selskap, at vi har "kjemi" og at praten går lett.. ellers er det jo en fordel å ha litt felles.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå