Tøffe Tøflus Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Og må man vente akkurat 6 uker? Kan jeg ta den etter 5? Saken er at min fastlege som jeg har gått til hele svangerskapet selv er gravid, og starter permisjonen 6 1/2 uke etter min termin. Hvis jeg går over tida (har en uke igjen) rekker jeg altså ikke å ta denne kontrollen hos henne. Kommer til å bytte fastlege uansett, både pga. hennes permisjon, men også fordi vi nettopp har flyttet, så det passer bra å få en litt nærmere der vi bor nå. Så samtidig: noen som har tips om en flink fastlege i eller i nærheten av bydel Østensjø?
Canon Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Hadde bare en samtale.Noen må sjekke sting, eller ønsker GU. Har hørt at noen venter til 10 eller 12 uker for da kan man sette inn spiral....
Maisie Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Du kan sikkert gå etter 5 uker, dersom det er alternativet hvis du vil til fastlegen din. Ellers må du nok til en annen lege. Legen sjekker evt sting, kanskje tar en GU, sjekker om livmoren din har trukket seg tilbake, snakker om prevensjon og formen din. Om fødselen gikk bra, evt fødselsdepresjon osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå