Gå til innhold

Min kjeeeempeforsinkede fødselshistorie :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter nå her med min herlige datter og fant ut at jeg kunne dele den fine fødselen min med dere ventende!

Det hele begynte ettermiddagen den 3.des, da jeg kjente at kynnerene var litt sterkere enn vanlig...dette var tre dager over tremin så vi ventet på det! Vi bestemte oss for å gå en tur denne kvelden og etter turen ble kynnerene litt sterkere. Vi la oss likevel som vanlig om kvelden, Men klokka halv tre våknet jeg av svake rier. gikk derfor ned i stua for å ta tiden og kjenne etter...

De var regelmessige, men ikke særlig sterke og det var 8-10 min mellom Snakket med jordmor i 5 tia og sa jeg ville vente til jeg virkelig visste at ting var i gang. Tok en dusj og stelte meg. Mannen våknet også nå og stelte seg klar :)

Kl 7 var det tettere men korte rier. Jordmor anbefalte oss å ta ut da siden jeg var 3. gangs fødende og ting kunne gå fortere en før. Kl 8 ankom vi sykehuset og da var det 5 cm åpning! Og jeg som ikke var sikker på at det var i gang!!! Joho!

Jordmor tok vannet med en gang for å få fortgang i sakene. Dette ønsket jeg sterkt på forhånd fordi jeg hadde angst for at fødselen skulle dra ut...riene ble regelmessige og sterkere. Jeg ble klargjort for epidural og fikk dette da det var 8 cm, noe som var for sent fordi da var riene så sterke at det hjalp ikke :(

Riene fortsatte å bli sterkere men jeg måtte likevel få drypp for å intensivere de. Sutret og b ar meg for da visste jeg hva som ventet...sterkere smerter!! Hjelp... Men dette hjalp fordi da kom jenta skikkelig ned i bekkenet når jeg presset og det gikk kjapt. 3 1/2 time etter ankomst kom prinsessa vår som var stjernekikker! Hun var 3780 g og 52 cm og heeeeeeeeelt nydelig!! :)

Vi er bare nyforelsket i snuppa og storebrødrene kunne ikke vert stoltere!

Så kos dere videre og nyt de herlige "premiene " som venter dere!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med snuppa og med fin fødsel ;o)

Fortsett å kos dere masse masse ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...