Gå til innhold

Hvordan oppleves deres graviditet nå i begynnelsen? Hvilke forandringer har kroppen gjennomgått?


Sjakai

Anbefalte innlegg

 

Og hvor langt er dere på vei?

 

Jeg er 4+6 i dag, testet positivt på søndag. Så er ikke kommet så langt enda. Var vel egentlig bare tilfeldig at jeg testet så tidlig ettersom jeg ikke har hatt noen tydelige tegn på graviditet, bortsett fra murringer i underlivet i 1 ukes tid og ingen tegn til TR. Murringene er nesten helt borte og har blitt erstattet med litt ømme bryster, oppblåst mage, litt halsbrann og smertetak som kommer noen ganger daglig. Føles som det river i livmoren av og til. Er dette normalt? Var til første svangerskapskontroll i går og legen sa alt så fint ut. Men jeg er bekymret for at spiren ikke skal klamre seg fast!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var du til kontroll i går alt? Så kjapt? Jeg ringte legen idag og fikk time 2 februar. Men hadde sikkert fått enda senere hadde det ikke vært for at legen min skal ut i permisjon.

 

Jeg har luft i magen, ømme bryster og kjenner at det skjer noe i livmoren. Håper også at spiren min klamrer seg fast. Skulle ønske jeg kunne skru tiden frem til tre mnd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4+3. Fant ut igår at jeg er GRAVIIIIIIID:) Har en datter på snart 10 mnd:) Jeg er skikkeli oppblåst i magen,mensensmerter deluxe,hodepine,tisser myyye og litt ømme bryster!!!

Dette kommer til og gå bra både for meg og for dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+2, er superoppblåst, litt ømme bryster og murringer ja... Til tider har jeg merket litt vondt i hodet og svimmelhet. Blir mye fortere sliten når jeg trener...

 

Lykke til alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+2 og merket at jeg var gravid ved at jeg ble kjempetrøtt, tisset heeele tiden og var kvalm om kveldene!! I dag var første dag jeg var morgenkvalm... :S Håper ikke det har tenkt å fortsette for det var grusomt! Ellers merker jeg at jeg er veldig øm nederst i magen, spesielt når jeg sitter på harde stoler på skolen... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg er 6+2. Testet positivt for en uke siden, men har ikke vært hos legen ennå - og tør derfor ikke juble 100% ;) Har nemlig testet positivt på hjemmetester tidligere uten å være gravid... Denne gangen føles det ut som jeg er gravid da (eller er det innbilte symptomer?! ;) Er i hvertfall veldig trøtt på ettermiddagene, får "gufs" av kvalme og svimmelhet (men det går fort over) og synes jeg blir fortere sulten nå enn før. Kan ikke gå lenger enn 3 timer mellom hvert måltid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går inn i min 8nde uke i morgen tror jeg, og er småkvalm, supertrøtt, øm i magen med stikninger, smerter nedover beina, konstant sulten. I går sovnet jeg rett etter at jeg hentet datteren min i b.hagen. fikk dårlig samvittighet da jeg hadde duppet av mens jeg var sammen med henne. Heldigvis kom mannen min hjem og overtok;) Men har bare lyst til å sove. Gjerne døgnet rundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i sjette uke, og har ingen eller få symptomer. Men har våknet flere netter på rad og kjent "noe" i magen, og så har jeg v'ært mye trøtt i det siste. Men hadde jeg ikke tatt testen så hadde jeg ikke trodd at jeg var gravid. Synes egentlig det er vanskelig å fatte det siden jeg føler meg så frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i 6. uke, har hatt litt ømme bryster, kjent litt stikkinger og murringer, og føler meg litt mer trøtt enn ellers. Kan bli småkvalm om jeg ikke spiser hver 3. time. Jeg synes at jeg har litt lite symptomer, og hadde heller ikke trodd det om jeg hadde tatt graviditetstest. Tok 2 tester i uke 5, den ene med ukeindikator.

 

Skal til legen i begynnelsen av uke 7, det er nok litt tidlig, men siden det er mitt første synes jeg det er like greit. Går dere til lege eller jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+3 nå=)

 

Merka først smerter som jeg trodde var mens smerter, så trodde jeg at pms var på topp:p Men når kvalmen og halsbrannen begynnte å komme skjønnte jeg at noe var på gang:) Tåler heller ikke matlukt noe særlig.. Syns alle symptomene på graviditeten kom veldig fort denna gangen:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet på søndag og ringte legen på mandag, da fikk jeg time samme dag :-) Vi har bestemt oss for å fortsette kontrollene hos jordmor, og der har vi time 15 februar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei silje-med spire i magen: Jeg ser at du skriver mesensmerter deluxe, og da lurer jeg på om du hadde det før du fikk testet positivt? Hadde du vondt en stund før?

 

Jeg har hatt mensensmerter deluxe nå i 1 uke men testet negativt i dag, har fremdeles vondt så håper jeg bare har testet for tidlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merket ikke at jeg var gravid før mensen ikke kom, og først etter å ha testet positivt kjenner jeg jo at jeg har litt følelser som om noe skjer i underlivet, pluss at jeg plutselig kjenner noe på gang i brystene. Forrige gang var jeg så veldig kvalm og helt utmattet de første ukene, og det håper jeg virkelig jeg slipper denne gangen! Ingen tegn ennå, så satser på det! Hehe.. :) Er bare 4+5 idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg merker mest er : KVALMEN, hele døgnet. herregud. Jeg har spydd endel ganger også. Jeg er sulten men er for kvalm til å spise så må prøve å små spise.

 

Jeg er super trett, så har sovet noen ettermiddager og kvelder. Min mann har tatt alt med barna og huset alene. Vasket klær og stått på mens jeg har ligget på sofaen.hmm

 

Så er det ømme bryster og ondt i korsryggen.

 

Konklusjon: Helt normalt, er gravid men har bare glemt hvor "kipt" det faktisk er. Gleder meg til kvalmen er over:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humøret svinger veldig, fra bånn til topp, jeg er veldig sliten hele dagen egentlig, kan spise meg mett og likevel kjenner jeg svulten komme med en gang. Kan også bli brå svulten og får jeg ikke spist med en gang da, så blir jeg kvalm og svimmel. Har heller ikke lyst på morgenkaffen, og det har alltid vært den beste kaffen før. Har også mageknip innimellom, noe som kan minne om menssmerter. Fullt opp med symptomer på godt og vondt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan! Jeg er 5 uker på vei, eller 4+6 slik som deg. Tok min første test idag, som raskt ble etterfulgt av 2 tester til, og vil nok ta en fjerde i morgen tidlig. Samt bestille legetime=)

Jeg har nok symptomer som kvalme, skjelvinger og blir fort sliten, men synes det er altfor tidlig med symptomer nå. Eller? Brystene er også ømme, og selv om jeg føler med sliten, så er jeg samtidig veldig rastløs. Ikke til å bli klok på denne kroppen min nå:P

Jeg er nok veldig paranoid, for jeg synes det gikk så altfor fort å bli gravid, det skjedde liksom med en gang vi begynte å prøve. Så jeg går nok rundt med slike tanker som innbilt svangerskap eller at alle testene var feilvare:P Satser på at jeg finner det ut i morgen!! Lykke til videre alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...