Gå til innhold

Jeg er så lei meg og frusterert nå :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går på vgs igjen pga jeg fikk kjangsen av fylkes kommunen.

Dattera mi og jeg selv har vært mye syke hele den første terminen, så nå risikerer jeg at jeg ikke får noe karakterer i noe dette halv året.

Møtte på læreren min og hun trodde jeg hadde slutta...

Sa jeg var borte pga sykdom og er alene så derfor er det vanskelig å få noen andre til å ha henne hjemme når hun er syk.

Læreren var så frekk at hun sa jeg skulle vurdere å slutte siden jeg ikke fikk bestått dette halvåret...

Hun sa jeg fikk finne på noe mer fornuftig å gjøre og heller søke meg på til neste år.

Men kan ikke slutte på skolen nå for da mister jeg jo OS dette året :(

Jeg som ville gjøre noe med livet mitt og få meg en utdannelse også går alt rett vest :(

Mamma og tante mener jeg bare burde fortsette selvom jeg ikke får bestått nå, men heller gjøre det bra 2 termin og at jeg heller kan gjenoppta fagene jeg ikke får bestått nå.

Måtte bare få det ut folkens..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, du bør vel gjøre som mora og tanta di sier. Men er det en type sykdommer som vil fortsette også neste halvår? Da kan det bli ganske ubehagelig hvis det samme gjentar seg...

Skrevet

Ja tror jeg skal det.

Nei er pga det var første året hun gikk i bhg så var ikke herdet enda mot alle sykdommene.

Skrevet

huff da.

Du kan jo fortelle lærer og rektor at du skal skjerpe deg.

Også gjør du virkelig det :)

Skrevet

Ja men hun liker meg ikke.. :(

Prøvde å si det, men hun sa det hjalp ikke fordet jeg får ikke bestått for det hele året uansett når man ikke får karakterer for første termin..

Jeg som ville ha en utdannelse for å bedre mitt og jenta mi sitt liv så jeg ikke var avhengig av noen..

Sitter å gråter i frustrasjon nå.

Tenkte å snakke med en rådgiver på skolen imorgen og håpe at ting ordner seg!

Skrevet

Hvis du blir mye borte pga sykdom, spessielt barns sykdom må du snakke med faglærerene hver dag. Da kan de oppdatere deg på hva som blir gjennomgått slik at du kan lese deg til det som er pensum hjemme. Det er ikke rart om lærerene tror du har sluttet om du ikke møter opp og ikke tar kontakt. Prøv å få andre til å passe datteren din selv om hun er syk. Fremmøte på skolen er viktig. Da jeg gikk på VGS måtte man ikke ha mer enn 12% fravær i et fag. Hadde man mer måtte man søke spessielt om å få godkjent faget og eventuelt ta ekstra prøver for at lærerren skulle kunne sette karakter. Det er mulig det har endret seg nå, men ta deg en tur til veileder i morgen (i et friminutt eller fritime) og spørr hva du skal gjøre nå. Han eller hun bør vite hvilke muligheter du har.

Skrevet

Var dere til sammen syke i nesten 4 mnd?

Skrevet

Snakk med er rådgiver du. Det er da gydlig fravær du har, noe du ikke kan for og de burde vise mer forståelse.

Lykke til , det ordner seg nok skal du se.

Jeg ville fortsatt på skolen og tatt opp fag som du sier selv. Kan mamman din hjelpe deg med barnevakt ?

Skrevet

Du høres litt ut som "ingenting er min feil" " de liker meg ikke" jente.

Er du?

Skrevet

Nei jeg har jo vært på skolen også da selvfølgelig, men det har vært mer enn det tilegget man får som aleneforelder.

Skrevet

Nei er ikke det gitt, men hun liker meg rett og slett ikke, man kan ikke like alle her i verden og det godtar jeg.

Men syns man kan være litt mer profesjonell siden hun faktisk er læreren min.

Skrevet

Etter de nye vurderingsforskriftene har ikke læreren lov til å si at du ikke får bestått dersom du ikke får bestått i første termin. Du har krav på å få vise din sluttkompetanse i slutten av skoleåret.

Når det er sagt høres det litt ut som at du ikke har vært noe særlig flink til å gi beskjed om grunn til fravær hver gang? Det er veldig viktig, og som lærer i vgs strekker man seg langt for de som prøver å følge opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...