Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Hei, sitter med en del forvirring i huet nå! Jeg og samboeren min skal få en bil av tanten hans. den står altså registrert på henne, og forskringen og. Vi skal omregistrere den over til svigermor, fordi da har vi billigere forsikring siden vi er så unge, og ikke har råd til så alt for mye akkurat nå. Vi skal hente bilen imorgen, og skrive under papirene som trengs da. Men det jeg lurer på er, omregistreringspapirene skal jo leveres til statens vegvesen, den som leverer de papirene, må dem betale omreg avgifta der og da, eller kommer det faktura på dette til den som det omregistreres til? Om det bare blir levert inn slik, og vi venter faktura da, kan tanten til sambo avbestille sin forsikring, slik at svigermor kan bestille forsikring? Kan vi da bruke bilen etter at omreg papirene er levert, men vi enda ikke har fått den evnt fakturaen på det? Håper noen skjønner hva jeg spør om
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Det er den som det blir omregestrert til som får regningen i ettertid. Dere må passe på at det blir overlapp på forsikringene før dere bruker bilen. Men ja dere kan bruke bilen etter at dere har levert papirene og overtatt bilen fra tidligere eier.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 takk, så selv om omreg ikke er betalt ennå da, så kan hu tanten da, altså tidligere eier avlyse sin forsikring, og ny eier (svigermor) ringe inn å bestille ny forsikring? selv om det ikke er registrert ennå at det eierbytte? for omreg må vel være betalt for at dem skal registrere eierbytte?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 For å få den omregistrert så må den som bilen skal registreres på ha forsikring. Man får ikke registrert en bil uten forsikring. Så det må dere ordne først. Når det gjelder betaling av omregistrering så er det vanlig at det er inkl. i salgsprisen eller at man betaler summen direkte til selger. Og så ordner selger resten
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 Når forsikringsselskapet til eier av bilen mottar meld om at bilen er solgt, kan nåværende eier si opp forsikringen og din svigermor tegne en ny, dette skal kunne gå på en dag.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 Nei det er ikke "vanlig" at dette er i prisen om man kjøper privat.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #7 Skrevet 12. januar 2010 Kanskje bare de jeg har kjøpt biler av som har gjort det på denne måten da. Men det er nå uansett en grei løsning 16:21
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #8 Skrevet 12. januar 2010 Takker for alle svar! men det som er jo det at vi FÅR bilen, så omreg skal vi betale selv, men det er vi som drar dit å leverer inn omregpapirene. Så derfor lurte jeg på om den blir regisrert over til ny eier, selv om vi avventer faktura på omreg? siden den ikke blir betalt i skranken der liksom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå