Gå til innhold

Er det jeg som er DOM? Eller tar LEGEN feil ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår var jeg til legen. Han sa jeg var 10 uker på vei,( 2 1/2 mnd) og har termin 11 august. Eeeh, stemmer dette? For det er 8 mnd til august. Å gå gravid i litt over 10 mnd blir litt lenge :-o

Noen som skjønner noe? Blir forvirret selv jo :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha.

Har det sånn jeg og. Jeg er 13 uker på vei i morgen, altså 3 mnd. Og har termin rundt 20 juli. 6mnd igjen, men om 6 mnd er det jo juni?

Skrevet

Tror det er deg. Det er da ganske nøyaktig 7 mnd til 11. august, man går gravid i omtrent 9 mnd og ei uke.

Skrevet

Det er uker du må telle, ikke måneder. Man er faktisk gravid i ca 10 mnd. Legen din har nok rett!

Skrevet

hvis du tror du er 8 mnd til august når vi nå er i januar så er det du som er dum ja..

Skrevet

Du går gravid i 40 uker, som er ca.9mnd.

Er du 10 uker på vei, så har du 30 uker igjen. Og da stemmer det at du har termin 11 august :o)

Det kan være litt forvirrende å regne uker og månder, men svangerskapet blir regnet i uker:o)

Masse lykke til i svangerskapet :o)

Skrevet

Nei, prøv å telle etter :-)

fra 12/1 til 12/6 er det 5 mnd. Du kan ikke telle mer både hele januar og hele juni når du skal regne fra 12 januar til 20. juni.

Skrevet

Huff, tusen takk folkens :)

blir så forvirra angående mnd, uker og dager :)

Men, tusen takk :)

HI

Skrevet

Jeg er også 10 uker på vei, med termin 8 august (blir ganske sikkert utsatt ved ul), så legen har nok rett :)

Skrevet

:) Koslig!

Lykke til i svangerskapet, anonym! :)

HI

Skrevet

10 uker er heller ikke 2,5 mnd men ca. 2 mnd og 1 uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...