Gå til innhold

Alene med barn og omgangsyken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, nå er jeg redd vi har fått omgangssyken i hus. Jeg er alene med barn på1 år. Hvordan skal dette gå? Hun lekte med barn i går som er blitt syke i natt. Vi har begge vært slapp og hatt dårlig matlyst i dag. Og nå begynner kvalmen å melde seg også. Jeg blir veldig dårlig når jeg først får det, og er redd jeg ikke skal klare å ta vare på henne.

Erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ånei ånei:(

Har du noen besteforeldre eller venner som kan ta seg av barnet ditt når det er på sitt verste?

Vi måtte ty til barnevakt til vår datter da vi ble syke i jula. Vi var begge helt utslåtte av kvalme og slapphet, så vi orket faktisk ikke ta oss av snuppa:( Helt forferdelig, men det var så godt å sende henne bort for en dag/natt.

Det må være vondt å være alene med et barn når man er sånn syk, det er helt forferdelig!

Skrevet

Er veldig redd for å bli så syk når jeg er alene. Heldigvis er det ingen av oss som har begynt å kaste opp enda, men trøtt og slapp er vi begge. Bestemoren bor en mil unna, men hun jobber turnus (kveld i dag og tidlig i morgen). Vil på en måte ikke spørre henne om å ta fri fra jobb. Men kan jo hende jeg blir nødt til det. Håper formen kommer seg etter en god natt søvn.

Skrevet

Jeg er alene med tre små, og husker sist jul da ble jeg og to av barna syke på likt, omgangssyke og oppkast på det verste!!

Jeg kastet opp i do mens de to andre kastet opp i hver sin bøtte, det var ikke gøy nei, men du klarer det du må for å si det sånn.

Skrevet

Jeg tilbrakte 2.juledag hengende over doskåla med minstemann som hang på skulderen min og spydde meg nedover ryggen.. Trodde virkelig jeg omtrent skulle dø he he det gir seg i løpet av noen timer og mammaer klarer alt! God bedring og lykke til! Prøv å få hjelp om du har mulighet, men er du alene så går det også.(Jeg var ikke alene, engang, men var ikke mye hjelp å få da de andre var like dårlige..;))

Skrevet

Takk for alle svar.

Ja, satser på den teorien om at mammaer klarer alt. Nå har snuppa begynt med diare... Håper jeg klarer å få henne i seng snart, men det ser dårlig ut. Er trøtt og kvalm selv, og vil bare sove. Kommer til å legge meg med en gang hun sover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...