♥tosmåtroll♥ Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Min lille kar er snart 6 mnd, og det begynner å bli trangt i bagen...MEN synes det er så kaldt og guffent ute, og vil drøye det lengst mulig... Hvor lenge lå din i bagdelen? Blir liksom litt trist når vi skal bytte og...blir så stor da liksom :-(
Trollemor75 Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Vi byttet når han var 5,5 mndr fordi han ikke ville ligge i bagen lenger. Det var plenty plass i den, men jeg var lei av å måtte plukke han ut med en gang jeg ikke trillet i full fart. Det var sommer og mye lettere overgang, jeg skjønner godt at du nøler nå som det er så kaldt.
meg & to små vampyrer Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 5 mnd m førstemann., ikke enda med denne, hun er 5 mnd og 10 dager.
Lillepromp blir storesøster Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 Skal straks bytte pga mangel på plass. Har ikke så lyst i denne kulden, men må siden det er for trangt. Hun er litt over 7 mnd.
Mrs. Bouquet Skrevet 12. januar 2010 #8 Skrevet 12. januar 2010 Den første var 4-5 mnd. den andre 5-6 mnd. Da var det ikke trygt å ligge uten seler lengre. Ikke var det særlig populært heller. Men byttet ikke for godt, brukte bagdelen innimellom. Gikk gradvis over til sportsdelen.
Babyønske �� Skrevet 12. januar 2010 #9 Skrevet 12. januar 2010 6 mnd. Hadde Simo Duo. Bagen passet forsåvidt fortsatt, men behovet for å sitte opp og se mer ble større, så da valgte vi å bytte. Simo har jo god sportsvogndel, så det gikk helt greit, også var det midt på sommeren. Jeg kjøpte en brukt bærebag slik at jeg kunne bruke kalesjen på den som bagforlenger(slik som på kombi), så da ble det jo på mange måter som en bag fortsatt.
erteposen + 4 Skrevet 12. januar 2010 #10 Skrevet 12. januar 2010 Det kommer jo an på typen. Eldste vår låg i simobaggen til han var 8-9 mnd, minst.
~sjiraff~ Skrevet 12. januar 2010 #11 Skrevet 12. januar 2010 Altfor lenge. Tror han lå der i over 6 mnd og da var han vel akkurat like lang som bagen... Dro den ut litt for lenge, men var sommer så ikke mye klær eller tepper oppi )
♥tosmåtroll♥ Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 12. januar 2010 ser det er variert ja...tror kansje jeg drøyer til kulden gir seg litt jeg...eller kansje kjøpe en softbag brukt? Er ikke disse like små som vanlig bag i emmaljunga?(har emmaljunga cangaroo og citybag)
lille sprelle Skrevet 12. januar 2010 #13 Skrevet 12. januar 2010 ca 7-8 mnd, men vi har prematur..... det er ikke så værst nedi sportsvogna heller med kalesje, faste sider, trekk og vognpose..... På ekstra kalde dager trekker vi regntrekket på også for å gjøre det skikkelig tett.
Gjest Skrevet 12. januar 2010 #14 Skrevet 12. januar 2010 5mnd... Hun hadde et enormt behov for å se og var kjempegretten i bagdelen. Når hun fikk sitte opp og se verden så kunne jeg omtrent se lykken lyse ut av øynene på henne. Skulle gjerne hatt henne liggende til hun var litt eldre men da hadde det vært nesten umulig å gå tur.
Gjest Skrevet 13. januar 2010 #15 Skrevet 13. januar 2010 8 mnd. Hadde fortsatt god plass til seg selv om voksi'en, men ville sitte mer og se på verden. Så da bytta vi
galemathias og snusmumrik Skrevet 13. januar 2010 #16 Skrevet 13. januar 2010 3 måneder! Vi kjøpte emmaljungavogn, blant annet fordi bagen var så stor og god at han kunne ligge lenge i den!.. Yeah, right! De siste ukene før jeg gikk over til sportsdelen bare skrek han når vi var på tur.. Etter overgangen var det bare fryd igjen.. Stakkaren ville se verden må vite;-) Han er nå ni måneder og ligger av og til i vognbagen når vi er inne og han skal ha en liten lur (under oppsyn), så den er fremdeles stor nok ;-) Hvis du har en god vinterpose er det ganske lunt i sportsdelen også:-) men, hvis din lille synes å trives i bagen, gjør det vel ikke noe at det er litt trangt en stund til? Det er jo veldig kaldt om dagen...
Gjest Sauen har julekuler på Skrevet 13. januar 2010 #17 Skrevet 13. januar 2010 Har nettopp byttet nå, hun er 7 mnd. Hun prøvde bare å komme seg utav baggen uansett, lå og dro seg opp etter kantene, rullet over på magen osv... Ble bare tull=P Nå sitter hun litt halvveis oppsatt i simovogn, med lammeskinn, voksipose og ullteppe og hele pakka... Og kalesjen helt oppe. Går fint, hun blir ikke kald (men jeg går ikke noe lange turer nå uansett, bare for å levere eldste i barnepark, ca 5 min hver vei)
ApriIbaby Skrevet 13. januar 2010 #18 Skrevet 13. januar 2010 Er nå 8 mnd. Ligger så fint i baggen sin med voksipose atte :-) Håper å bruke den fram til det blir litt mer vårlig. I
♥3nydeligebarn♥ Skrevet 13. januar 2010 #19 Skrevet 13. januar 2010 Han er 9 1/2 mnd og bruker den fortsatt,har simo duo ;0)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 13. januar 2010 #20 Skrevet 13. januar 2010 Vi har alltid hatt duo vogn og har derfor hatt stor og romslig bag som vi har brukt helt frem til 12 mnd =)
mamman til to gutter Skrevet 13. januar 2010 #21 Skrevet 13. januar 2010 5mnd midt på kaldeste vinteren og syns ikke det var noe problem i det hele tatt. Satte ikke opp ryggen før han var 7-8mnd og kunne sitte selv. Vi hadde Brio Happy og sportsdelen der er lun og fin, så det var ikke noe problem å bruke sportsdel med skinnpose oppi. Hvis det blåste mye hadde vi bare fotposen utenpå, men det var sjeldent vi brukte den.
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 13. januar 2010 #22 Skrevet 13. januar 2010 Byttet rett etter han ble 6 mndr. ( for litt over 1 mnd siden).Da var det for trangt. Var da ca 8,5 kg og 69,5 cm lang. Kviet meg jeg også, han hadde det så godt og lunt nedi der. Men for at han skulle ha det komfortabelt, måtte jeg bytte. Ha en god Voksi pose som han sover godt i og er god og varm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå