Gå til innhold

Riekake...


fiore

Anbefalte innlegg

Da har jeg lagd meg rie-kaken... den var ikke så veldig god synes jeg da... kunne vært søtere, men, får se om det virker, termin i dag, men ikke noe tegn så langt. Noen flere som prøvd kaken eller noen andre tips? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den var virkelig ikke god... :o( jeg klarte spise to stykken å så måtte jeg bare kaste resten... hmm... litt for mye av alt det gode... men her er oppskriften, om noen liker en litt besk kake. ;o)

 

* Rie kake

Skal ha en effekt pga. at ingrediensene setter i gang tarmsystemet, som dermed kan stimulere livmoren til å lage rier. Hvis den ikke virker så er ventetiden i alle fall gått med litt fortere.

 

Oppskriften på Rie-kake

4 egg

1 dl sukker

300 g margarin/smør

230 g mel

300 g mørk sjokolade

1 spsk. kakao

200 g kokosmel

1 håndfuld rosiner

1.5 dl sterk kaffe (Nescafé er velegnet)

1 spsk. bakepulver

 

Rør smør og sukker til en fin masse, tilsett 1 egg av gangen sammen med en spiseskje mel.

 

Tilsett resten av melet, hvor kakaoen og bakepulveret er iblandet. Smelt halvparten av sjokoladen i kaffen, rør kokosmel i deigen sammen med den smeltede sjokoladen/kaffen.

 

Til sidst røres rosinene i.

 

Kaken bakes i en rund springform, ca. 1 time ved 180 grader (160 varmluft) . La kaken avkjøle. Smelt resten av sjokoladen og pynt kaken med det. Kan fryses og brukes til gjester på barselsvisitt.

 

 

Her var noen andre tips jeg også fannt på en annen link...

 

* Ta lakserolje

 

 

* Drikke bitter Lemon

 

* Ta GLA kapsler,

skal modne livmorhalsen

 

* Ha sex,

naturens egen måte å modne livmorhalsen på..

 

 

* Vaske vinduer/trapper/gulv.

* Et glass vin.

* Biola.

* Mini-klyx.

 

* Gå tur!

Vær aktiv. Dette kan hjelpe til at babyens hode festes, og starte rier.

 

* Oljer

Bl.a. Hjulkrone (borage) olje, nattlysolje (se også nedenfor) og solbærolje, kan brukes for å åpne og mykne livmorhalsen/munnen, og øke fleksibiliteten i underlivet. Du kan svelge kapslene, eller putte en eller to i vagina så de smelter. Brukes kun direkte på livmormunnen hvis vannet ikke har gått. Men disse kapslene vil ikke starte fødselen, kun forberede livmorhalsen/munnen.

 

 

 

* Nattlysolje

Selges i helsekost foretninger.

Skal taes en om morgenen en midt på dagen og en om kvelden. Men de virker ikke om en ikke er helt moden. Å en må ikke lekke fostervann.

 

* Bringebærblad te

Fåes som te eller kapsler (sistnevnte mer effektivt). Bidrar til utvidelse av både hud og livmor. Drikk 2-3 kopper te dagen 1-3 uker før termin. Kan også bidra til å gjøre fødselen enklere og mindre smertefull.

 

* Kumin te

Dette er brukt av jordmødre i latino kulturer. Tradisjonelt ble en rå bit av potet puttet oppi teen, men grunnen til dette er ukjent.

 

* Rømmegrøt og Bitter Lemon

Rømmegrøt fra Fjordland med et ekstra beger med seter rømme. Spis så mye du klarer+ litt til. Drikk deretter Sweppes Bitter Lemmon, drikk masse. Så gå en tur i trapper eller en vanlig god gå tur.

 

* Ananas

Hvis det ikke gir deg halsbrann - er ananas kjent for å starte fødselen.

Men det er kun frisk ananas som funker da det kun er frisk ananas som inneholder enzymer som fungerer.

 

* Stimuler brystvortene

Dette er den sikreste formen for å sette i gang fødselen, fordi den bruker morens naturlige oxytocin. Hold varme kompresser mot brystene, og bytt på å stimulere hver brystvorte, evt bruk brystpumpe, i 15 min til riene starte.

 

Lykke til! :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...