Gå til innhold

Den eveige diskusjonen om salami:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av alle diskusjonene om salami kan spises, ble vi noen gang enig, har så lyst på salami:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har spurt på matprat, og ja, kan spise salami hvis du fryser den i tre dager først :)

Skrevet

mmmmmmmmm, da blir det slami til helga:)

Skrevet

Jeg styrer unna salami (etter anbefaling fra jordmor). Kjekt å ha enda mer å glede seg til etthvert;)

Skrevet

Jeg har nettopp tatt ut en pakke med salami fra fryseren, har ligget der siden fredag kveld:)Så nå kan jeg spise den uten bekymringer! NAM

Skrevet

Etter mattilsynets anbefalinger er det ingenting i veien for å spise salami så lenge det er ferskt.

"Bearbeidede kjøttprodukter

Du som er gravid bør spise oppskåret kjøttpålegg ferskest mulig for å redusere risikoen for å få i deg skadelige bakterier. Sjekk holdbarhetsdatoen"

Skrevet

Etter myndighetenes anbefalinger skal man IKKE spise spekemat, og salami er spekemat.

"Unngå rått kjøtt av alle typer, som for eksempel speket kjøtt, gravet kjøtt eller tartar" (matportalen.no/emner/gravide)

Skrevet

Et av problemene i denen saken er vel at mange ikke tenker på salami som spekemat, men som vanlig bearbeidet kjøttpålegg.

Dermed får man ikke riktig info ut fra det man leser på mattilsynets sider.

Skrevet

Du kan trygt spise salami uten toxoplasmosebakterier i. Ligg unna den som inneholder det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...