Pinklady og Amalie Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Av alle diskusjonene om salami kan spises, ble vi noen gang enig, har så lyst på salami:)
Helverine Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har spurt på matprat, og ja, kan spise salami hvis du fryser den i tre dager først
Pinklady og Amalie Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2010 mmmmmmmmm, da blir det slami til helga:)
Gjest Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 Jeg styrer unna salami (etter anbefaling fra jordmor). Kjekt å ha enda mer å glede seg til etthvert;)
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har nettopp tatt ut en pakke med salami fra fryseren, har ligget der siden fredag kveld:)Så nå kan jeg spise den uten bekymringer! NAM
Gjest Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 Etter mattilsynets anbefalinger er det ingenting i veien for å spise salami så lenge det er ferskt. "Bearbeidede kjøttprodukter Du som er gravid bør spise oppskåret kjøttpålegg ferskest mulig for å redusere risikoen for å få i deg skadelige bakterier. Sjekk holdbarhetsdatoen"
Nikki 75 Skrevet 12. januar 2010 #7 Skrevet 12. januar 2010 Etter myndighetenes anbefalinger skal man IKKE spise spekemat, og salami er spekemat. "Unngå rått kjøtt av alle typer, som for eksempel speket kjøtt, gravet kjøtt eller tartar" (matportalen.no/emner/gravide)
Pixie Power Skrevet 13. januar 2010 #8 Skrevet 13. januar 2010 Et av problemene i denen saken er vel at mange ikke tenker på salami som spekemat, men som vanlig bearbeidet kjøttpålegg. Dermed får man ikke riktig info ut fra det man leser på mattilsynets sider.
Miriel Skrevet 13. januar 2010 #9 Skrevet 13. januar 2010 Du kan trygt spise salami uten toxoplasmosebakterier i. Ligg unna den som inneholder det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå