Vitamin Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Min sønn er sulten hver time omtrent :-( (kanskje jeg har lite melk?)
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Hvor lenge spiser han om gangen da? De har jo økedager også, hvor de har behov for mer mat og spiser derfor oftere enn de har gjort før og da vil du jo produsere mer også. Men kan jo også være at du har lite melk eller at melken ikke er så næringsrik og mettende. Legger han på seg og ser ut til å trives sånn ellers da?
Romeren Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 For det første: Ikke tenk at du har lite melk/lite næringsrik melk etc. Tror det bare er dumt at du begynner å få dårlig selvtilitt på den fronten. Ta heller å gå til helsesøster for en veing og undersøk om gutten legger greit på seg, så får du bekreftet/avkreftet om barnet får nok mat. Kanskje han bare har stort sugebehov? Han trenger ikke nødvendigvis mat hver gang han begynner å smatte/suge på fingrene sine. Det fikk jeg bekreftet da jeg veide gutten min på helsestasjon første gang: Han hadde lagt på seg omtrent en kilo på to uker og helsesøster sa at jeg bare kunne gi han smokk en gang i blant. Jeg opplever at gutten min er roligere og mer tilfreds om det går en del tid mellom måltidene. Synes han spiser skikkeligere og mer effektivt om det går 2 til 3 timer mellom måltidene. (Men må jo være obs på økedøgn, ja...)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 Jeg husker bare at det var relativt ofte. Ihvertfall 1 gang i timen. MINST!!
_Løvemamma_ Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 Jenta mi spiste til å begynne mer ganske nøyaktig annenhver time. Men etterhvert begynte hun å overspise noe voldsomt. Hun brukte meg som smokk, og jeg har veldig mye melk, så hun spiste til hun spøy noe helt vanvittig. Da begynte vi å gi henne smokk. Det var på fredag, og etter det har hun forandret spiseryttmen sin en del. Nå spiser hun 1-2 ganger i løpet av natte, men nesten hver time på formiddagen og kvelden. På ettermiddagen har hun en soveøkt på ca 4 timer, da er hun kjempesulten når hun våkner. Virker nesten som hun bruker formiddagen til å fylle opp til den soveøkten, og kvelden til å fylle opp til natten. Hun stresser mye mindre med maten etter at hun begynte med smokk, og slipper puppen når hun er mett, og virker i det heletatt mer avslappet og fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå