Gå til innhold

Krevende barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som har en treåring med vanskelig personlighet? Han er så utrolig viljesterk, sta og skal alltid teste grensene. Blir så sliten noen ganger. I barnehagen er han veldig grei! Vet jo at denne alderen ER slitsom, men gutten min har alltid vært så krevende. Det er kamper hver dag, og han er ofte så sur og grinete. Ofte når vi er sammen med andre, er han sur, noe som ikke er så hyggelig i sosiale settinger. Jeg setter grenser og prøver samtidig å være smidig for å unngå altfor mange kamper.

Søsteren hans på 1 år er en helt annen type, utrolig enkel å ha med å gjøre, blid og fornøyd. Jammen kan søsken være forskjellige!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjenner meg sååå igjen her ! nå er min sønn 6 år. da han var 3...puh..det var krevende gitt. så fortsett å sette grenser på barnet ditt for om du ikke gir barnet grenser og ros nå så sliter du når ungen blir eldre.... *kremt* ja du skjønner....jeg hadde grenser på min 3 åring men da han ble 6 ble han jo helt "vill" og trass deluxe samt grinet og sur. så nå er det blitt bedre da etter vi har satt foten ned på ting og tang i huset....

kanskje du har noe slappe grenser ? vet ikke hvordan og sånn du har de grensene da.

men ungene har en tendes å trykke på de "rette" knappene på oss voksne. det er sikkert. mye kjærlighet , oppmerksomhet og ros når dem fortjener det hjelper masse, noe jeg tror du viser og gir barnet ditt masse av :)

det er viktig å ta kampen syntes jeg da. da viser man hvem som bestemmer. jeg vet det er tøft, spesielt om man er ute..det er heeeelt gruuusomt!! men det hjelper etter kampene.

søsken kan være helt ulike ja. jeg har nå en 4 mnd gammel jente her og hun virker helt annerledes allerede nå. for hun er ikke lik broren sin på den aldren da men man vet jo aldri hehe med disse ungene...

ikke lett når man ikke har "bruksanvisng" :P

Skrevet

Jepp, jeg har tvillinger i den alderen, der ei er så krevende at jeg kan tenke meg å hoppe ut av vinduet enkelte dager..

Andremann er veldig enkel og grei å ha med å gjøre, totalt forskjellige!

Men de er herlige da:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...