Gå til innhold

Dårlig erfaring med Cerazette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på Cerazette i 2 år nå og har hatt problemer med mensen hele tida. Som regel kommer den ikke, eller så kommer det småblødninger som varer i det uendelige... Noen som har opplevd lignende?

Jeg har nå ett brett igjen som jeg skal ta så blir det en pillefri periode før prøvinga starter for alvor.

Noen som har hatt problemer med å få syklusen i gang igjen etter å ha gått på Cerazette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde knapt syklus når jeg gikk på Cerazette, hver tredje måned eller noe sånt, og jeg blødde veldig kort og lite. Men jeg var kjempefornøyd med det! :) Husker at jeg spurte gynekologen min om det var "farlig" å gå så mange måneder uten å ha mensen, men han sa at det ikke var noe å bekymre seg over.

Det gikk veldig fint å få igang den vanlige syklusen igjen når jeg sluttet på pillene, etter ca. fire uker var jeg i gang.

Lykke til med prøvingen i månedene fremover! :)

Skrevet

Vet at en del venninner har slitt med lange blødninger ved bruk av p-stav og i følge min gynekolog er det samme stoff i p-staven som i cerazette, så tydeligvis ikke en uvanlig bivirkning. Har inntrykk av at enten slipper en mensen helt eller så blør en i det uendelige av det preparatet.

Hvordan det er etter seponering vet jeg ikke.

Skrevet

Mange mister mensen av cerazette, det gjorde jeg, men gkemte jeg en pille, da kom den da og varte lenge, lenge.

Men så lenge jeg husket og ta piller gikk det greit. Ble gravid nå da, mens jeg gikk på dem, men tror mer på sjebnen for akkuratt det. Noen uker etter at vi fant ut at jeg gravid, får mannen bedskjed om at han har testikkel kreft og har nå fjernet de.

Skrevet

Oi Pinklady, det er sånne historier man får litt gåsehud av, positiv gåsehud:)

Min lege sier at man er fort fruktbar etter slutt på cerazette, og at man stort sett får syklusen sin kjapt tilbake. Noen bruker jo lenger tid på å komme tilbake i syklus.

Jeg har alltid vært regelmessig, fått mensen kjapt tilbake etter sa og fødsler og p-piller av alle slag og spiral

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...