Gå til innhold

Ang det å skjemme bort baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får stadig høre at jeg duller for mye med tulla vår, for barn har ikke vondt av å skrike litt. Hun er ei kjempesnill frøken å skriker stort sett aldri med mindre hun er sulten, trøtt eller har vondt så jeg skjønner ikke hvorfor hun skal skrike da jeg lett kan gjøre henne blid i gjen. (hun er strax 3 mnd). Syns ikke noe om at babyer skal ligge å skrike. Hun er også kjempe flink å ligge for seg selv på gulvet å leke eller sitte i stolen sin så når hun suttrer å vil ha oppmerksomhet eller kos tar jeg henne gjerne opp. Hun krever lite gjennom dagen så hvorfor skulle jeg ikke gjøre det da? Vil jo at hun skal føle segg trygg å ivaretatt av oss.

Gjør jeg alt feil? Er førstegangs i tillegg så har jo minimalt med erfaring fra før av. Føler meg litt mislykket når jeg før høre at alt jeg gjør er feil :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hør på andre, gjør det som passer deg...

Skrevet

Jeg mener som deg, at når de som er beskjedne sier ifra skal man ta det seriøst.

Dersom det var et sånt barn som alltid skal ha oppmerksomhet, måtte man derimot si nei en del ganger.

Skrevet

Det er UMULIG å skjemme bort en baby på 3 mnd!!!

Skrevet

Det går ikke an å skjemme bort babyer!

Det du gjør er jo bare å gi henne masse kjærlighet, og det kan man ikke gi for mye av!

Jeg har 4 stk (minstemann 6 mnd) og mine barn har ALDRI fått ligge å skrike. Hvorfor i all verden skulle de det?

Det er ingen av de store som har tatt noen skade av å bli "dullet" med som babyer, tvert imot. De er trygge og harmoniske barn som vet at de kan stole hundre prosent på at mamma alltid er tilstede for å sørge for at de har det godt.

Ikke bry deg om hva andre sier eller gjør, det du gjør er det som er riktig for ditt barn og deg.

Jeg har et favorittutsagn fra Astrid Lindgren: "gi barna kjærlighet, kjærlighet og atter kjærlighet, så kommer folkevettet av seg selv" ;-)

Stå på!!

Skrevet

Så godt å høre :). Er litt enig med hun lengre opp at hvis babyen hadde krevt alt hadde jeg skjønt komentarene selv om jeg sikkert ikke hadd latt henne skrike da heller. Til hun rett over: Tror også barn blir tryggere på omgivelsene når mamma bestandig stiller opp. Vil jo ikke noe annet enn at tulla skal ha det bra :)

Tusen takk for svar. HI

Skrevet

Enig med førstemann her... Ikke hør på andre, gjør det DU føler er rett for din baby! Du kjenner henne! Man kan lett bli GAL av å høre alt andre sier!

Vi har alltid fått høre det fra svigers, "åååh, du har det så godt" som om det ikke er bra! Herregud, når er det ille å ha det bra ?

Ut ifra forklaringen din høres hun helt ut som vår snuppe... Hun er nå 7 mnd og er den tryggeste, blideste og mest selvstendige ungen jeg vet om!

Hun sitter nå og leker på gulvet hele dagen for seg selv... Vil ikke sitte med oss på fanget ect... :) Får jo nesten dårlig samvittighet :)

GJØR DET DU FØLER ER BEST!!!! Du høres ut som om du har full kontroll :) :)

Skrevet

Ikke føl deg mislykket, ingen er like og alle har alltid meninger om alt!!!! Sistemann her har vert den mest eksamplasriske babyen en kan tenke seg, gir bare lyd fra seg når han er sulten eller trøytt, og da må han kunne få sove eller få mat... selfølglig kan han få ligge og suttre litt(må det med nr 4), dei har for all del ikke vondt av det heller, kan godt lære seg og vente.-) får dei det akkurat som dei vil heile tida kan dei fort bli en liten "bræl" når dei blir større:)

Skrevet

Alle synest vel at sin baby er den snilleste osv:-) Det dummeste jeg hører/leser at "jeg har den blideste, flinkeste, snilleste ungen blabla... Alle babyer er vel snille, flinke ol:-):-)

Skrevet

Vi har en gutt på omtrent samme alder som høres helt "lik ut" som jenta di. Han er rolig og harmonisk- men gir beskjed om det er noe. Av oss sier andre at vi er heldige, nesten ikke har fått "en ordentlig" baby, og at vi bare ikke skal være redde for å la han skrike litt. Vi responder på hans signaler, vi kan hans språk og svarer han på det. Ser ingen grunn til å vente til han begynner å grine bare for at han skal grine. Det skal endel til for at han gjør det- noe som ikke er nødvendig.

Det er mange meninger innad i familien hvordan vi er med vårt barn. Vi er forvørig trygge på det det er vi som kjenner gutten best- og prøver å overse overbærende kommentarer som "la han skrike", og "skal han spise nå igjen"

Høres for meg ut som at du er godt koblet til jenta di. ikke la deg vippe av pinnen .. og stol på det samspillet du har med ditt barn

:-)

Skrevet

Det er virkelig godt å høre jeg gjør noe riktig hvertfall :). Trodde et øyeblikk det var vanlig å la di små gråte. Nei tulla vår har det visst bare bra sammen med meg :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...