Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Jeg er ansatt i en jobb gjennom Manpower som jeg egentlig ikke hadde lyst på, men tok den siden jeg ikke fikk noen andre og penger trenger jeg jo. Denne jobben begynte jeg i rett etter barselpermisjon, og siden barselpermisjonen min slutta tidligere enn de fleste andre sin ( da lillegutt var 7 mnd), så har jeg slitt litt med å gå fra ham både fordi han er liten,men også fordi han verken vil drikke av flaske eller kopp, og vil verken ha vann eller mme. Jeg har for lite morsmelk til at jeg kan pumpe, og jobben er såpass langt hjemmefra,så uten bil blir d vanskelig for min mann å ta med sønnen vår slik at jeg får ammet ham på jobb også. Mannen min tar ut gradert pappaperm,så han er hjemme med sønnen vår ca.3 dager i uka, men fra mars av må han tilbake i jobb igjen, og vi får ikke barnehageplass før til høsten. Vi har ingen i familien som kan passe ham siden de fleste er i full jobb og dagmamma har vi rett og slett ikke råd til pga dyrt boliglån, jeg jobber redusert og diverse andre månedlige utgifter. Så den eneste løsningen jeg kan se på problemet er at jeg slutter i jobben, både fordi jeg ikke trives og også fordi vi ikke har noen som kan passe sønnen vår når den tid kommer. Problemet mitt er bare at jeg gruer meg så ufattelig til å si opp, siden jeg bare har jobba 4 dager til nå. Sjefen min er i ferd med å bestille arbeidsklær til meg, og jeg vil jo helst si opp før hu gjør det, men får meg bare ikke til å gjøre det. Dessuten må jeg jo først og fremst si opp hos Manpower siden det er gjennom dem jeg har arbeidskontrakt. Men jeg syns jo selv at det er ganske tåpelig å si opp etter 4 dager, men jeg orker rett og slett ikke mer. Noen som vet hvordan jeg på best mulig måte kan si opp slik at det ikke virker altfor tåpelig? Dette sliter virkelig på meg
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Ammingen skal vel egentlig ta slutt nå, og jeg går ut fra at han ikke kommer til å sulte ihjel. Hvorfor kan du ikke jobbe fram til mars?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Jo,jeg kan jo jobbe frem til mars,men har jo 1 mnd oppsigelsestid,så jeg må jo si opp snart uansett. Men jeg mistrives så ufattelig i denne jobben,så helst har jeg lyst å slutte på dagen. Ammingen bør ikke ta slutt så tidlig mener nå jeg. HI
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 Hvorfor i all verden skal ammingen ta slutt? Dumme anonym. Jeg hadde aldri klart å jobbe når mine var 7 mnd, så jeg skjønner deg uansett. Men har ingen tips.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 Takk,siste anonym Nei,jeg hadde ikke noe annet valg enn å gå ut i jobb,men ser nå hvor vanskelig det er for meg
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 Hvis du er ansatt gjennom Manpower, så er det vel et engasjement på så og så lang tid. Hvor lenge går dette engasjementet ditt da? Greier du å jobbe ut den tiden, så er det jo ingen oppsigelsestid.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #7 Skrevet 12. januar 2010 Engasjementet er til september i år, så ganske lenge kan man si. Jeg klarer ikke å jobbe så lenge. HI
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #8 Skrevet 12. januar 2010 Hvorfor spør du hva du skal gjøre, når det allerede er bestemt? Det er bare å innrømme at du har gjort en tabbe, og ikke kan ha jobben allikevel.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #9 Skrevet 12. januar 2010 Ja,jeg vet...men det er så vanskelig for meg dette. Så det jeg lurer på er hvordan jeg da kan si opp på best mulig måte. HI
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #10 Skrevet 12. januar 2010 Er du i et engasjement gjennom vikarbyrå har du 14 dagers oppsigelse.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #11 Skrevet 12. januar 2010 I kontrakten stod det 1 mnd oppsigelsestid. Og det er en arbeidskontrakt gjennom Manpower. HI
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #12 Skrevet 12. januar 2010 Da haster det vel ikke så mye med å levere oppsigelsen. Oppsigelsestiden begynner vel ikke å løpe før 1. februar uansett.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #13 Skrevet 12. januar 2010 eh.... hvordan kan du tjene på å slutte i jobben? du tjener velo mere ved å ansette dagmamma og jobbe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå