Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har ikke lappen og vi bor litt avsides så når jeg skal busse må jeg planlegge helst dagen før, vertfall når jeg skal ut sammen med de veninnene jeg har som bor litt lengre unna som har barn på samme alder som snuppa. Sambo har lappen og han kan plutselig finne ut at nå skal han dra til mora,tanten osv. og da blir jeg sittenes hjemme, for det tar meg 3 kvarter-1 time og ta buss til fks det store kjøpesenteret og så tar det litt tid før det og høre om noen vil bli med og besteveninna mi bor også litt avsides så det tar tid for henne også og dra ut sånn plutselig. Så som regel ender det opp med at jeg blir sittenes hjemme hele dagen. Jeg var i mot i begynnelsen og flytte hit vi bor, men vi måtte ha leilighet snarest, ble trang og bo sammen med foreldrenne mine og søskene mine.(vi leier leilighet) Jeg har sagt til han at enten begynner jeg på lappen nå(han sier om jeg kan vente til mars/april) vet det også er ventetid. eller så flytter vi. eller så får han si ifra på dagen, dagen før om han skal dra ut eller noe dagen etter(men dette vet jeg ikke kommer til og funke for han finne plutselig ut at han vil dra ut, blir kjedelig og sitte hjeme) Så alternativene er jo at jeg enten begynner på lappen nå og vi også må kjøpe en til bil når jeg får lappen, eller så flytter vi. Hva ville dere gjort?
Gjest Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Jeg ville aldri bosatt meg slik at jeg er avhengig av noen andre for å komme meg fra a til b...men ok, nå har skaden skjedd. Jeg ville snarest ha begynnt å ta lappen og samtidig begynnt å se meg om etter en leilighet som ligger litt bedre til.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Lappen er jo bra å ha uansett hvor man bor da.. (Med mindre man bor midt i en storby som Oslo, Bergen osv) Jeg ville gått for lappen nå.. Alt blir mye enklere.. Og når du skal på jobb\skole og barnet\barna må i barnehage osv.. Ville meldt meg opp til en kjøreskole med engang om dere har økonomien til det.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 Begynn på lappen! Min mor har fortsatt ikke lappen, og det er irriterende for alle med slike personer som klager over at de ikke har lappen, og skal kjøres diverse steder.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 Ikke alle som har økonomi til det ditt brødhue!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 Det kan også skyldes manglende teknisk innsikt, uansett hva som er årsaken blir det litt stressende for dem som har bil.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #7 Skrevet 12. januar 2010 Jeg klarer meg fint med buss så lenge den går ofte, og når jeg bodde hos mine foreldre så bussen som gikk fra foreldrenne mine til byen gikk hvert 15 min... Vi har økonomi til det. Jeg krever ingenting om at han skal kjøre eller hente meg. jeg setter bare fram krav om at han skal la vær og plutselig finne på og dra til mora eller tanten. han sier jeg kan være med, men jeg gidder ikke sitter der omtrent hver dag i uka mange timer, eller sitte hos tanten der det ender opp med at de sitter på kjøkkenet og jeg må sitte med dattera mi i stua(de røyker på kjøkkenet) Da kan jeg like så godt være hjemme. Lappen skal jeg ta uansett, men planen var og vente til sommer/etter sommer... Men slik som nå så sitter jeg her fordi han plutselig skulle dra ut til mora.... og vogna er heller ikke her den står hos mine foreldre etter at hun var der rett før nyttår og sambo hadde mora sin bil hvor det ikke var plass til vogna... Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #8 Skrevet 12. januar 2010 I mellomtiden kan jo du planlegge litt også da. F.eks avtale med venninner dagen i forveien om dere skal møtes. Eventuelt spørre mannen din dagen i forveien, eller tidlig på dagen, om han kan kjøre deg? Så kanskje han kan ta det i samme slengen som han skal noe annet? Vil jo uansett råde deg til å ta sertifikat da. Men det kan jo ta tid, både å få begynt på det, hvor rask progresjon du har og hvor raskt du får oppkjøring. Har du trafikalt grunnkurs fra før? To biler gir også mange ekstra utgifter, men det tåler kanskje økonomien deres?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #9 Skrevet 12. januar 2010 Nei har ikke traffikalt grunnkurs men det får jeg av foreldrenne mine... Ja det blir fort mye mer utgifter så fks i mars når det er årsavgit(?) så blir det litt trangt... Så til og begynne med kunne jeg egentligt tenkt meg og heller flytte hvor det er bedre bussforbindelser. jeg har jo dager hvor jeg allerede har planlagt og dra ut, drar ut hver tirsdag på kafe sammen med andre med små barn og hver torsdag er jeg og andre sammen på lekeland... det tærer litt på hverandre for han merker jeg blir irritert når han plutselig finne ut han skal dra ut, også begynner han med at jeg nekter han og dra ut. jeg nekter han ikke og dra ut, men jeg blir irritert for han kan finne ut dette ganske sent og da blir jeg sittenes hjemme.. er også hviss han finne ut han ska dra ut nå klokka er rundt hal 12 så går bussen 11.49 så da må jeg isåfall rekke den, men det er litt vanskelig da jeg må pakke ting og tang til snuppa og kle oss. og neste buss går ikke igjen før 14.39.. Men da pleier jeg og spørre om veninna mi vil ha besøk og spør om han kan kjøre meg ut til henne. og så må han hente meg hviss ikke er ikke vi hjemme før dagen etter. bussene ute hos henne slutter og gå kl 18.00 Men synes det er domt det skal være sånt. Men jeg tror jeg ser mest for og flytte. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #10 Skrevet 12. januar 2010 Selvfølgelig tar du lappen, så du blir en selvstendig kvinne.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #11 Skrevet 12. januar 2010 Skaff deg lappen! Det er en investering for livet, du vil ikke angre. Man står langt friere med lappen og bil. Tenk så deilig å vite at du kan dra ut når du vil og når det passer deg! Vi bor også avsidesliggende til, med buss bare et par ganger for dagen. Skolen er 3 km ene veien og bhg 4 km den andre veien. Aldri om det hadde gått uten bil! Om dere har råd, kjør på! Bedre å starte på lappen nå enn å utsette det i flere år...:-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå