Gå til innhold

Det lukter vondt av tissen hennes...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla er 7 mnd, og det lukter veldig stramt - litt som gammel urin av underlivet.. Både i tissen og foldene rundt. Bader henne annenhver dag, og vasker med vann/våtservietter hver dag. Har sett nå at det er noen hvite prikker / belegg, virker som det er det som lukter.. Hva kan det være??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tåpelig svar!!

Det kan være sopp, ta kontakt med fastlegen du. Hvis det er sopp så får du noe å smøre på det, og da blir det raskt borte.

Lykke til!

Skrevet

Ja det der var virkelig et tåpelig svar.

Synes også som det virker som om hun har fått litt sopp.dattera mi hadde det også litt av og til når hun var mindre,i lysken og sånt.

Helsesøster annbefalte meg da å vaske det forsiktig med litt lunkent vann,tørke godt etterpå (klappe tørt) og så smøre på et tynt lag med Dactacortsalve.Og det funket kjempefint og forsvant med en gang!

Lykke til :o)

Skrevet

Dropp våtserviettene, de kan drepe nødvendige bakterier som trengs for å holde balanse i baktereiefloraen, og dette kan resultere i sopp o.l.

Beste er å bruke vaskekluter med lunkent vann og LITT mild såpe eller babyolje, og så la det lufttørke før du tar på bleien. :)

Skrevet

Takk for gode svar! (Og et idiotisk et..) Er åpen helsestasjon i morgen, så tror nok jeg tar en tur dit da og får sjekka litt. Har egentlig vært veldig forsiktig med bruk av våtservietter, og bare brukt vaskeservietter og vann hittil.. Men da det begynte å lukte, tenkte jeg at våtserviettene tok bedre.. Men det hjalp uansett ikke, så får nok heller bare slutte med det igjen..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...