Turtelduen Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 med førstemann var et helvete. Noe så kald jordmor... Og siden har jeg ikke vært hos jordmor. Under fødslene har jeg vært heldig og fått en skikkelig koslig jordmor. Men i går var jeg til samtale igjen for tilrettelegging av fødsel, makan å kald jordmor! Trodde jeg hadde husket feil ang svangerskapskontroll og jordmorsamtale. Men jammen tok jeg feil... Litt synd, for jeg trodde dem skulle ta godt var på oss i svangerskapet også. Er de bare flinke og hyggelige og forståelsesfulle under fødsler? Eller har jeg vært uheldig 2 ganger? Skulle tilrettelegge fødsel, men ble vel mer "mas" og nysgjerrig spørring om når jeg kom til å slutte med å få barn, 5 stk var jo mange...
Mor Løvehjerte Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Vet du hva? Da slutter du å gå til jordmor, hvis du ikke kan gå til en annen du vet er grei. Jordmoroppfølging er frivillig. Du kan gå til lege i stedet, hvis det føles bedre for deg. Eller ingen, hvis du vil det. Lykke til!
Hikken Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Usj.. Derfor gikk jeg bare til fastlegen min under svangerskapet, var redd for å havne hos en jordmor jeg ikke kom overens med. Har venninner som har gått hos JM og lege, noen har vært strålende fornøyde og elsker jordmødrene sine mens andre hadde hatt det like greit uten. Er nok forskjell på dem som det er med alle andre mennesker, du har nok bare hatt uflaks (
Turtelduen Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. januar 2010 Etter førstmann har jeg ikke gått til jm. Men nå måtte jeg for å få tilrettelagt fødsel. Ikke vanlig svangerskapskontroll... Men hvorfor skal det være sånn? Null sympati. Ikke det at det er synd på oss, men de må jo vise forståelse for at vi/jeg skal kunne åpne meg... Tydeligvis ikke blitt lært på jm skolen...
Verbena Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har møt flere helt fantastiske jordmødre og et par som burde tatt cv`en sin å gått =P Er det noen mulighet for at du kan få komme til samtale hos noen andre? Jeg må værtfall ha noe slags kjemi med folk og føle meg trygg for å kunne åpne meg. Og det tviler jeg på at jeg hadde lart hos den jordmora du har vært til nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå