mamma og trollemor Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Sitter med familiens forsikring (kjedelig.....) og lurer på om jeg skal ringe rundt for å sjekke om jeg kan skaffe oss noe billigere men tenkte jeg kunne spørre her først. Hva betaler folk i bilforsikring? Vi har 40% bonus og 12000 km og betaler litt over 11 000 i året... hadde vært kjekt å få den litt ned ja... Hvordan forsikring har dere til barna deres? Håper noen gidder å svare på et ikke altfor spenstig spørsmål
Mammaen til Isak Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Vi har 75% bonus på 5.året eller noe sånn, så vi har jo derfor også noe lavere forsikring enn dere. I tillegg har vi et medlemskap som gir oss rabatt hos gjensidige. Det er jo bare ringe rundt å høre, med pga av lav bonus vil nok bilforsikringen deres være høy, men sikkert noen som vil konkurrere ut prisen dere har i dag. Vi har akkurat nå bare en bil ,har hatt både to og tre.. og årspremien på den vi har nå ligger på rundt5.500 med 16.000 eller mer kjørelengde, husker ikke helt nå. Barnet er forsikret gjennom gjensidige, en veldig symbolsk sum ikke noe høy premie som er noe å tenke på egentlig.. Ellers så har vi reise,innbo,livs,uføre osv hos samme selskap. Det gav oss best pris. Forhandler på prisen vært år da, akkurat gjort det og fikk årspremien ned med nesten 1600kr
It's all about me Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Hva hver og en betaler i bilforsikring kommer helt an på bilmodelen, alder og historikk hos forsikringstakeren, andre forsikringer i selskapet og selskapets erfaring med den biltypen. Eneste måten å få et svar er å ringe rundt selv.
Verbena Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 husker ikke hva vi(sambo) har i bonus, men vi betaler ca 8000kr i året i forsikring på bilen. kjørelengde 12.000km og sånn ekstra forsikring som dekker om noen av de dyre ikke slite delene ryker. Har en 2004modell WV passat 4motion. Han ringte rundt å sjekket hva slags tilbud de kunne gi han hos de forskjellige selskapene når han kjøpte bilen i juni. Det dyreste tilbudet var ca dobbel pris av det vi betaler nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå