gulda Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har nok først og fremst lært tålmodighet, og det er en god ting. Og så har jeg lært å legge mer merke til ting rundt meg.
meg & to små vampyrer Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 At natta ikke er til å sove i. Og all mat, utenom pizza, er for varm til å spises...
Tante Blås Squaw Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 * alt kan kastes i do * kvart over fire er en ypperlig tid å stå opp på * det er mulig å klistre servelatskiver til tv-skjermen * katter liker ikke å bli sittet på * mammas sko er fine å gjemme middagsrester i * turen hjem fra skolen tar halvannen time om man går baklengs (20 minutter forlengs) * pappa blir rød i ansiktet når man gjemmer fjernkontrollen * det GÅR an å ringe 112 med tastelåsen på * en stor flaske hostesaft gir nok rødlilla guffe til hele kjøkkengulvet ;o)
Rampongi Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 At man trenger lite søvn for å overleve At man kan smile midt på natten At man kan nusse med sikkel slik at det blir kliss over hele ansiktet At det ikke spiller noen rolle om man har på en sokk eller to At man kan grise melk over hele seg uten at det gjør noe
lavendelblomst Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 Tegne på vindu med tusj er gøy. Hele ut hele zaloflaska fungerer utrolig bra. Griljeringsmel er fint på gulv. Å skrike når man ikke får viljen sin.(litt usikker på om den funker da) All mat kan spises med rømme eller ketshup. Data er gøy Skirke om kvelden eller natta er bra Tålmodighet er en dyd.
lu266 Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 At det er kort vei fra rasende sinne til glede og latter. At alt er "min" At den beste og verste personen i verden er mamma. At mat skal være klart på under 10 sekunder. At en kos uten snørr er en dårlig kos.
LoveActually Skrevet 12. januar 2010 #7 Skrevet 12. januar 2010 Et smil midt i en stresset morgen hjelper utrolig mye...
2søtesmåh Skrevet 12. januar 2010 #8 Skrevet 12. januar 2010 Jo mer man har og gjøre, jo mer rekker man..Utrolig hva man rekker over på den halvannen/knappe 2 timene minsten sover Man dør ikke av for lite søvn.Ikke sikkert man har godt av det, men man DØR ikke.. Om man for høflighets skyld skal spise opp alt ungene forsyner seg av, men ikke spiser opp når man er ute/på besøk så blir man fort noen kg ekstra (så det slutta jeg med. Men fin unnskyldning for å ta seg noe godt midt i uka .o) DA kan det hende jeg spiser sjokoladen med det fyllet han ikke lkte alikevel) Å gi en kos gir tilgivelse for alt (om man er under en viss alder) Knapper SKAL trykkes på, og deretter sjekkes om de kan plukkes ut....Om det er på stekeovn, lysbryter, TV, eller data.. Levende lys tennes for å blåses ut Dagen starter klokka 0530 de første 6 leveår, deretter kan man gjerne snu døgnet....Andre veien....Krasjer litt når en er godt under 6 og den andre nærmer seg 7..... At kjærlighet er noe man har i uttømmelige mengder inni seg..Man har ikke en ivss mengde kjærlighet og gi, det "lages ny" for hvert barn man får og for hvert menneske man VIL være glad i )
shari_z Skrevet 12. januar 2010 #9 Skrevet 12. januar 2010 Jeg lærte norsk, jeg. Seriøst. Jenta ville ikke snakke engelsk med meg, så jeg måtte lære å forstå henne. Har lært å elske mer enn jeg trodde var mulig, smile mer, og gråte mer. Barn er herlige og definitivt en gave! Heldige er vir som får mulighet å ha dem.
Gjest Skrevet 12. januar 2010 #10 Skrevet 12. januar 2010 At jeg er mer tålmodig enn jeg trodde At et smil kan gjøre en fæl dag fantastisk At struktur og travle dager gjør meg lykkelig At jeg faktisk klarer å fylle rollene to stykker skulle hatt
Nurse80 Skrevet 12. januar 2010 #11 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har lært at man aldri kan gi for mange komplimenter, koser, nusser og smil til noen. Har en gutt som er VELDIG omsorgsfull og blid. Han trøster hele barnehagen, og gir av seg selv hele tiden. Dei ansatte sier at han er utenom det vanlige omsorgsfull.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 12. januar 2010 #12 Skrevet 12. januar 2010 Da jeg fikk første barn lærte jeg bare de gode tingene (feks hvor høyt det er mulig å elske noen, hvor lykkelig man blir av små svette barnehender rundt halsen, hvor "riktig" jeg hadde tenkt mtp praktiske ting rundt det å bli mamma). Da jeg fikk andre barn fikk jeg dobbel dose av de gode tingene, men lærte også at jeg totalt hadde misforstått hvordan det er å ha mer enn èn å konsentrere seg om. I tillegg til at unger er forskjellige (alle sier det, men man må oppleve det for helt å tro på det) selv om de har samme foreldre. Og det måtte èn til for å lære at salongbordet må være tomt for ting som ikke tåler nyskjerrige barnefingre. Og at tålmodighet fortsatt er en dyd jeg aldri kommer til å oppnå. Jeg trodde jeg hadde blitt velsignet med en ekstra dose tålmodighet da jeg fikk første, men alt jeg fikk ekstra da har blitt stjålet fra meg eller skuslet bort da jeg fikk nr to. :o/
Verbena Skrevet 12. januar 2010 #13 Skrevet 12. januar 2010 Stortsett alt de andre skrive, og: * at oboy pulver og melk egner seg helt super til å bake med på stua! * det er lov å hoppe i sofaen uansett hvor mange ganger mamma sier at det ikke er det. * det er totalt krise om akkurat de sokkene, den buksa, den gensern e.l. er skitten å til vask akkurat i dag. I morgen når den er vasket hater vi den! * ALT som lager lyd er fantastiske greier * alt må testes minst 300ganger før man lærer * Pappa er mye snillere enn mamma for hos han finns det Nugatti * at å ikke være noen sin bestevenn er en meget utbredt trussel Og sikkert 1000 andre ting jeg ikke kommer på nå!
Verbena Skrevet 12. januar 2010 #15 Skrevet 12. januar 2010 mamma_heksa: jeg har mange flere også. Bare kommer ikke på de i farta! Rart hva man lærer av å ha to gutter som er tette i alder og ekstremt kreative =P
ROFL Skrevet 12. januar 2010 #17 Skrevet 12. januar 2010 1. At det aldri blir kjedelig å synge bæ bæ lille lam. 2. At prim og kaviar går utmerket sammen på skiva. 3. At ketshup smaker best alene. 4. At alt kan tegnes på. 5. At man bare trenger en av hver type sko i gangen, det gjør påkledning morsommere når man må lete huset rundt etter den andre. 6. At det er morsomt å slikke på tv'en, veggen, gulvet osv. 7. At en god klem visker vekk alt vondt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå