Gå til innhold

En liten markedsundersøkelse :) kan alle se her litt?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg og en venninne holder på å starte opp et firma, hvor vi skal drive mest med salg av graviditetstester fra CB, og alt som har med dette å gjøre :)

vi kommer til å ha samme priser som andre, visst ikke et par kroner billigere ;)

så det vi undersøker nå er:

Hvor mange her som vil bestille fra oss når butikken er oppe å går? :)

På forhånd takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan skaffer dere testene ?

Hvilken fordel vil dere kunne gi slik at man skal velge dere fremfor noen av de aktørene som allerede finnes i markedet ?

Vil dere ha samme fordeler som de andre aktørene ?

(fri frakt etc)

Må dere ikke over et visst kvanta for å kunne tilby like lave priser som de store tilbyderene ?

Skrevet

testene bestiller vi fra CB. Og fordelene blir det samme. De andre tar bare høyere pris for så å gi fri frakt egentlig. CB har kun en utsalgspris uansett kvantum ;)

Skrevet

Men hvis testene er litt billigere enn andre steder men vi må betale frakt så er det vel ikke stort billigere for oss uansett? Eller missforstår jeg heeelt her nå? Poenget er vaffal at sånne som damene her inne bruker gjerne MANGE tester og annet utstyr så da er man naturlig nok ute etter noe som er av kvalitet (som CB) og som er litt billigere enn å kjøpe CB på apoteket.. Hmm.. Vanskelig å gjøre seg forstått men du tar vel poenget. Men for å svare deg helt konkret da - Ja jeg hadde handla hvis jeg kunne spart noen kroner på det=)

Skrevet

nei vi kommer jo til å ha gratis frakt også :) men at vi gjerne selger et par kroner billigere enn de andre :)

Skrevet

billige tester.com har forresten : For ordrebeløp på 150,- eller mer, er fraktgebyret 10,-. For ordre under 150,- er fraktgebyret 25,-.

så det er vel ikke akkurat gratis hos dem.

Skrevet

Det går jo ikke an å svare på dette slik du stiller spørsmålet. Synes det virker litt lite gjennomtenkt.

Kommer dere til å ha en enkel, brukervennlig og estestisk fin hjemmeside. Kommer den til å komme øverst av søkeresultatene i google.

Hvilke kanaler skal dere markedsføre dere? Bare ta sjansen på å etterhvert komme opp i søkemonitorer (det kan ta tid, krever mye jobb, og man er ikke garantert å komme i nærheten av toppen, om man i det hele tatt kommer med.)

Kommer dere til å betale for markedsføring på google?

Det du lurer på er HVORDAN man finner sider man vanligvis bestiller fra

Hva som avgjør hvorfor man bestiller fra denne siden og ikke andre

Hva skal til for at man vil bestille fra andre (dere) (selge andre ting ol.)

Vil et par kroner være avgjørende?

Har dere en god kundeservice? (tilgjengelig døgnet rundt, på telefon, email?)

Kan man bestille på faktura/payex og med kort?

Det mange ting å tenke på, og mange faktorer som avgjør om folk velger dere, eller andre.

Skrevet

hvordan vi markedsfører oss er jo en annen sak, jeg spurte bare om folk kom til å bestille fra oss visst vi oppretter butikk? ;)

ligger jo ikke ut hele forretningsplanen utpå siden her :P

Skrevet

1) Det er DYRT og være synlig på nettet..Å ha lenker på ulike aktuell sider (som BiM) og komme opp som tidlig valg om noen søker på CB eller graviditetstest, eller ethvert ord som kan hentyde til at søker KAN være interessert i hva dere selger....OG det er mange "Lurefirma" som kommer til å ville "Hjelpe" dere og koste flesk, fordi det er vanskelig og finne hvem som er seriøse og hvem man faktisk trenger.

2) Om dere skal tjene penger på CB-salg, så må dere jo ta mer enn hva dere betaler for de. Er det enkelt for "hvermannsen" og SELV bestille direkte fra CB, så har dere tapt i utgangspunktet. Den andel av personer i målgruppen som fortsatt er skeptisk til å handle EVT via utenlanske sider er forsvinnende liten.

3) Nysgjerrigehtne rår ofte hos prøvere, og da kan man ikke vente til testen kommer i posten, om det så bare tar 2 dager, hvisa man har mulighet til å få kjøpt en NÅ!!!..Mange her inne er så lurer at de "lagrer"; men man må innse at de aller, aller, fleste prøver i Norges land IKKE er på BiM og IKKE lagrer...KJøper bare ved behov....

4) etter å ha "Lagret" med førstemann, så fant jeg ut at samme hvor billige testene var, så var det rimeligere og vente med å kjøpe test til man "måtte",- for man brukte opp de man hadde liggende uansett.. SÅ jeg ville ikke handlet fra dere, eller andre nettleverandøere, om jeg skulle prøvd en gang ti..Det ksote rmer enn det smaker :o) Om man blir ikke gravid av tester, man må bare stå på :o)

Skrevet

Nei, jeg skjønner at du ikke legger ut hele forretningsplanen her. Men jeg tviler vel sterkt på at dere har en forretningsplan. Og om dere har det tror jeg dere kunne hatt god bruk for litt utdannelse innen eks. varehandel (bachelorstudie).

Du skriver i overskriften "En liten markedsundersøkelse". Du virker også uinteressert i å ta imot tips og fortsetter å spørre om noen vil bestille fra dere om dere oppretter en butikk. DET GÅR IKKE AN Å SVARE PÅ! Ikke med så liten informasjon som du gir oss. Det er mange faktorer som spiller inn.

Og hvis 50 stk hadde svart ja - hvordan hadde det hjulpet dere? Skulle dere brukt det som grunnlag for å starte opp - da er det mange nok der ute som sikkert vil kjøpe av dere?

Det virker som om dere burde gå noen runder med dere selv og kritisk vurdere om det er behov for enda en nettbutikk som leverer akkurat det samme som såååå mange andre. Og om folk virkelig kommer til å velge dere om de sparer 2 kr. Sorry at jeg er kritisk - men dette har jeg null tro på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...