Gå til innhold

Kan jeg nekte å ta imot bidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg og barnefaren går fra hverandre ønsker jeg ikke å kreve han for barnebidrag. Jeg vil heller at han bruker de pengene på opplevelser med datteren vår. Han bør ha muligheten til å ta henne med steder og gjøre ting sammen. Han tjener 300 000,- i året og jeg 280 000,- Men jeg mener vi skal kunne klare oss fint for det om. Vi må selvfølgelig dele storeutgifter som barnehage osv. Og jeg mottar barnebidraget.

Kan Nav tvinge han? Er jo ikke verre enn at jeg betaler han tilbake hver mnd da, men greit å ha ting på stell syns nå jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan fint velge å ha privat avtale med akkurat det beløpet dere selv vil.

Skrevet

Nei, dere kan gjøre en privat avtale om barnebidrag... Problmet er hvis dere ikke fortsetter å være gode venner, og datteren din plutselig ikke ser noe mer til de pengene.

Skrevet

hm.. da ville jeg heller ha tatt imot og gitt tilbake npår du kan. kjedelig om du trenger pengene en dag, eller han begynner å tjene mer og så sitter du i saksen...

Skrevet

jeg skjønner tankegangen din, men vil anbefale deg å revurdere dette....

NAV kan ikke tvinge pappan, dere kan inngå privat avtale om kr 0;

Men vil heller forelså at han betaler en fast sum til deg hver måned som du setter inn på konto til datteren din. Og så kan dere bruke av denne kontoen når hun trenger noe stort/skal på reise med pappan osv. Eller ha det slik at hun får ett bra økonomiskt grunnlag når hun blir voksen....

La han betale inn feks 1500kr mnd, det kan han fint greie med den inntekten.

Dere kan sikkert ha ett flott samarbeid, men det kan komme den dagen hvor han treffer en ny dame som forkludrer samværet, han blir sur på deg fordi du har truffet noen annen osv. Mange intensjoner som er gode, ikke så mange som fungerer i praksis......

Med denne ideen så er det faktisk din datter som blir skadelidende....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...