Gå til innhold

Situps etter keisersnitt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

12 uker er vel den vanligste anbefalingen for "trening av magemuskulatur."

Skrevet

På tema sidene her står det:

 

Trening

Magemusklene skal ikke trenes før etter 12 uker. De trenger tid til å gro sammen igjen. Begynner man å trene for tidlig kan disse overbelastes og du kan få plager senere. Det er like viktig å gjøre knipeøvelser etter et keisersnitt som ved vaginal forløsning. Dette er fordi presset mot bekkenbunnen har vært stort de siste månedene før du fødte og musklene må trenes opp igjen.

 

Jeg begynte for hardt første gangen, og fikk en merkelig kul på magen:) De skrå var lettere å trene enn de rette.

Skrevet

jeg er ingen ekspert, men starta forsiktig etter 6 uker, begynte faktisk å blø litt igjen, så jeg ventet deretter i 2-3 uker til. Nå etter 4 mnd er det ikke noe problem. Jeg mener jeg har lest at man skal vente lenger enn 4 mnd også, men jeg mener at det litt opp til deg selv jeg da og hvor trent du var fra før. Men uansett om du er blodtrent, så er jo faktisk musklene "kutta opp". Du vil i allefall merke at du greier utrolig lite i starten. Jeg lå ofte på kvelden etter at jeg hadde lagt meg og knøt musklene i magen (uten å ta situps), bare for å kjenne hvor musklene var og hvordan de oppførte seg. Jeg merker jo at de nederste musklene fortsatt er små i forhold til de lengre opp.

 

jeg følger pilatestimer nå og synes de funker bra på både magemuskler og andre områder.

 

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...