Gå til innhold

Prinsessa vår er kommet :) Litt fødselshistorie..


to prinsesser og spire på vei

Anbefalte innlegg

Har hatt mye kynnere i hele svangerskapet og mye maserier de siste ukene før jeg fødte. Jeg var inne på føden 5.jan med rier og 2 cm åpning. Men ble sendt hjem igjen. Jordmor strippet meg, og sa det er mulig det blir fødsel av det, men ikke sikkert.. Termin var 9.jan. Jeg dro hjem, og på natten fikk jeg noen vonde rier. Men de stoppet selvsagt opp da jeg stod opp på morraen. Det var helt stille fram til mannen foreslo at vi skulle gå en tur i to-tiden. Hvilket vi gjorde, og som gav effekt. Vi gikk litt i butikker og kikket, rolig tempo, og jammen der kom det noen rier igjen. De var faktisk vonde med en gang, så var ikke i tvil denne gangen. De vonde kom hvert tiende min, mens hadde en eller to imellom som ikke var så vonde. Vi satte oss i bilen og kjørte litt før vi ringte til føden rundt fire. De ba meg komme inn for en sjekk. Var på føden kl fem, og jordmor sjekket åpning kvart på seks, og hadde 5 cm :) Juhu, det skulle bli fødsel! Noe jeg så fram til da det ble keisersnitt forrige gang :D

Riene økte veldig på og faktisk en time etter, kvart på syv var det full åpning.. Sjokk på oss og jordmor siden det gikk så veeeeldig fort dette! Men fikk endel fentanyl (smertelindrende under rier) som dempet riene.. Og dette førte til at den siste rien jeg trengte for å få hodet i riktig stilling før trykking uteble.. Men fikk drypp og fem på åtte kunne jeg trykke, 2 trykk og prinsessa var UTE! For en fantastisk opplevelse, og en enorm lykke!! Gled dere, ja det er vondt, men kun under riene..

 

Lykke til dere jenter!

Hilsen en lykkelig tobarnsmamma til ei på 6 dager, og ei på 18 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulere så mye:) 4 dager igjen til termin nu og glede oss veldig til prinsen kommer:)

Kos dokker masse med prinsessene deres:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med jenta! Har to uker igjen til termin men håper hun kommer før. Har mye kynnere og mens murringer. Skal bli godt å bli ferdig nå for har veldig mye nedtrykk som er ubehagelig. Kos dere med den lille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...