Gå til innhold

Noen som har noen gode ferieforslag???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter å drømmer om sol og sommer, og har begynt å tenke på hvor sommerferien i 2010 skal gå..

I fjor hadde vi verdens beste ferie på et kjempefint familieresort i Tyrkia.

Vi lever på den turen enda!! I år har vi ikke tenkt å bruke like mye penger på ferie, og utelukker derfor en sydentur.

Er det noen som har noen forlag til ferietur for en familie med mor, far og datter på 3 år?? Noe som er både gøy og avslappende for både foreldre og barn?

Vi tenker å ha sen ferie, dvs fra midten av juli og 4 uker.. Vi har hytte som vi skal være en del på, men vi må på en tur for å føle at vi virkelig har gjort noe i ferien. Jeg har tenkt på Kristiansand, evt. en tur til Danmark el.. Men jeg ønsker noen tips og/el erfaringer.. Noen som har noen anbefalinger??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Apollo Club Parque Cristobal på Gran Canaria :) Har ikke vært der selv, men hørt veldig mye bra, og drar tit nå om fem uker med min herlige familie på fire:) Vi har bestilt en bungalow med to soverom, der det ene er et barnerom med leker playstation (unødvendig men men ) etc...

pluss stue kjøkken og bad. Har og best.all ink. med fem målti om dagen, Kjedelig med praktisk, og ungene elsker det!! Dessuten kan ungene spise aå mye is og brus de vil uten å betale for det hele ferien..:):) Noe jeg ikke vet om er så lurt å si til de..haha

Blir deilig med sol og sommer nå på vinteren, men viktigst, bare slappe helt av og ikke gjøre noe annet enn å kose oss med smågttene våre!!

Skrevet

Dyreparken i Kristiansand :-)

Skrevet

Dyreparken i Kristiansand anbefales. Der kommer det i år et eget badeland, tilpasset både store og små. Tror det kommer tli å bli kjempebra. Eneste minuset kan noen si er at det er egen inngangsbillett til badelandet som kommer utenom dyreparken. (Jeg bor like i nærheten av dyreparken og har årskort der).... Se ellers dyreparken.no for mer info.

Ellers var vi i fjor mai noen dager i Lalandia Billund og Legoland. Var stor suksess! Herlige hus man bodde i med alt man kan tenke seg å trenge på en ferietur (fullt utstyrt kjøkken, stue, hagemøbler, bad med vaskemaskin og tørketrommel, 2 soverom (hvorav det ene med dobbeltseng og sprinkelseng) (vi bodde i et hus til 4 pers)). Feriesenter med stort badeland, lekeland, restauranter, butikk, bowling, treningssenter, organiserte sportsaktiviteter for voksne, etc.. Tog som fraktet oss fra husene til selve feriesenteret med ovennevnte aktiviteter (hvis man ikke ville gå i 5 minutt (greit for meg som på det tidspunktet var gravid! :)) Toget, inngang i badeland og lekeland er gratis.

I fjor hadde Color Line tilbud til dette feriesenteret med 2 dagers inngangsbilletter til Legoland hvis man bestilte innen mai, tror jeg det var. Etter dette fikk man kun 1 dags inngangsbillett til Legoland i prisen. Legoland ligger en 10 minutts gåtur fra husene på dette feriesenteret. :)

Skrevet

Jeg hadde tenkt å foreslå Kristiansand før jeg så at du allerede hadde tenkt på det! Evt alt i fra arendal til søgne. Dere kan enten leie hytte/sjøbu, bo på camping eller hotelll. Finnes campingplasser ved sjøen også Ta to dager i dyreparken (det går an å bo i dyreparken, men ganske dyrt) og ta noen dager ved sjøen/på stranda. Både i Kristiansand og Søgne kan man ta båt ut til øyene utenfor for å bade.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...