_Løvemamma_ Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Jenta mi er 4 uker. Om natten sover hun stor sett i sengen sin, og det går helt fint. På dagtid kan hun sove på sauskinnet sitt på gulvet, i vognbaggen, i sofaen, vippestolen, det meste. Problemet er bare at hun våkner så veldig ofte. De eneste plassene hun sover godt og sammenhengende er i vogna (men ikke om den står i ro) eller om hun får sove OPPÅ meg. Det er jo koselig med ett sovende nurk på fanget, men kan ikke sitte/ligge sånn hele dagen. Jeg har selv en del søvnproblemer. Våkner veldig lett og ofte, og har problemer med å sovne igjen. Vil ikke at jenta mi skal få det samme problemet, så vil gjerne hjelpe henne med å sove ordentlig helt fra begynnelsen. Hun er jo veldig liten enda, så regner med at mye av det går seg til etterhvert, men hva gjør jeg i mellomtiden?
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Sønnen min på snart 8 uker sover alt fra 20 minutter til 4-5 timer på dagen, varierer veldig. Enkelte døgn er han mer våken enn han sover. Håper det bedrer seg når han blir litt større.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Glemte å skrive at han sover i vugga eller på lammeskinnet på gulvet. Vil han skal sove ute, men det har vært for kaldt for det. Venter noen uker til med det.
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 Tror ikke det er så mye annet å gjøre i mellomtiden enn det du alt gjør. Kanskje du kan prøve å legge henne når hun er våken, og lag et lite rede for henne. Ellers kan du kanskje "overse" henne når hun våkner, sånn at hun sovner igjen av seg selv. Liam sover godt stort sett overalt, dog han har ikke vært i vogna mer enn 1 gang da vi var på juletrefest (han er 9 dager) + par korte turer på sykehuset o.l. Alle barner jo forskjellige, så vi må vel bare bli kjent med de små og finne ut hva som passer best for dem. Liam sover veldig godt med lyd rundt seg f.eks og det er jo bra siden vi har huset fult av barn. Han sover godt i softbaggen som vi har i stua, på lammeskinnet på gulvet og oppå meg ;o) Han liker godt å ha et "rede" (det gjør vel de fleste små for da føler de seg mer lune og beskyttet). Lykke til, det går nok bra ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå