Piipii Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Nå begynner jeg å bli lei av å kjøpe dyre vintersko til barna som ikke er varme nok. Til minsten har vi Viking gortex, som vi forsovid er fornøyde med. problemet med den er at jeg syns de er svindyre, ikke til et barn, men når man skal ha de til begge. Eldste har vi prøvd mange forskjellige til, men i år endte vi opp med noen gortex Ponny sko, men disse har også vært helt håpløse. Så nå tenkte jeg å teste Sorel Super Trooper, er det noen som har disse? Og er dere fornøyd med dem? Og er det en sko som vil passe til en som til neste vinter er 3 år? Håper dere kan hjelpe meg litt i denne skojungelen hehe;)
It's all about me Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Jeg følger alltid med på Skoringen hver høst. De pleier å selge ut fjordårestmodeller til sterkt nedsatt priser. Så da får alltid alle Viking eller Ecco til en brøkdel av prisen. Bare et lite tips til neste sesong.
Piipii Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2010 Takk takk, var det vi gjorde til minsten i fjor. Så holder øynene åpene. Men syns de sorell skoene virker så fine:)
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 Jeg lurer litt på hva du har på dem inni skoen, jeg. Bruker du feil type sokk, spiller det liten rolle hvor god sko du har, fordi barnet vil fryse så fort de blir litt fuktige på føttene. En tynn teknisk ullsokk er tingen, ikke bomull eller for tykk ull. Mange bruker for tykke sokker, som kanskje er gode i seg selv, men som hemmer luft i å sirkulere i skoen. At varmen kan sirkulere rundt foten er en forutsetning for at den holdes varm. Kort fortalt: riktig sokk og tilstrekkelig rom rundt foten er alfa og omega, uansett type sko. :-) Når det gjelder type sko, har vi i alle år satt vår lit til Ecco og aldri blitt skuffet. Lykke til i skojungelen! :-)
Jentemammaen Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 Vi bruker sorel til de kaldeste dagene, og så har vi et par viking gore tex og et par ecco gore tex som vi veksler mellom ellers. Jeg syns sorel er for klumpete å bevege seg i med mindre det er fryktelig kaldt... Men jo, det går noen tusen på barnesko hver sesong...
Piipii Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. januar 2010 Takk for rådet:) Vi har prøvd alle mulige sokker. Nå har hun hatt bomullsokker først og en tynn ullsokk etterpå, men alikevel klager hun på at hun er kald på føttene. Ser også at lillemann som har vikingsko har også vært kald nå som det har vært så kaldt ute. Og de har begge hatt bomull først og tynne ullsokker over.
Vipsenmamma Skrevet 12. januar 2010 #7 Skrevet 12. januar 2010 Vi hadde Sorel til snuppa i fjor og var greit fornøyd med de. Eneste var at de ble våte. I år har hun Kamik støvler og de er vi kjempefornøyd med. Det blir helt sikkert Kamik neste år også-
Piipii Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 12. januar 2010 Ja har sett litt på de også, vet du hvilken butikk som fører de?
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 12. januar 2010 #9 Skrevet 12. januar 2010 Problemet ligger kanskje nettopp i bomullssokken. Den leder ikke bort fuktigheten på samme måte som ull gjør når den er nærmest huden, og en klam fot blir raskt en kald fot. Hva om du dropper bomulssokken og heller satser på en teknisk ullsokk (de er som regel tynne)? :-)
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 12. januar 2010 #10 Skrevet 12. januar 2010 BarnasHus fører Kamik, og har salg nå. :-)
Piipii Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 12. januar 2010 Ok, kanksje vi får ta oss en tur dit da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå