Gjest Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Jenta mi er 4måneder nå, og hun har siden hun ble født, nektet å sovne uten pupp... Skriker så innmari, og jeg klarer ikke høre på det lenge siden hun er så liten ennå... Hun har begynt å legge seg på uten pupp på dagtid, men er nesten blitt verre og verre på natten, og bruker puppen som smukk hele natta...noe som gjør at jeg ikke får sove i det hele tatt...Og hun våkner med en gang jeg drar meg litt unna henne....Prøve å flytte henne over i sin egen seng er bare å glemme...da våkner hun med en gang... MEn jeg må gjøre noe med dettte! Er så sinnsykt trøtt etter maks tre timer søvn hver natt siden jul... Har prøvd å gi henne flaske på kvelden, men hun nekter... Hun tar heller ikke smokk... SUkk... Gode tips tas imot med STOR takk...
meandmylittle Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Huff,dette hørtes ikke lett ut! Men sånn kan du uansett ikke ha det. Søvn må alle ha. Men prøv litt mer med smokken og prøv å heller venne henne til den på natta, eller bytt ut puppen med noe annet som hun kan assosiere med natt. Bamse foreksempel,koseklut, smokk.. Vet det ikke er moro å høre jenta di skrike,men jeg har hatt masse sånne problemer med sønnen min,ikke med puppen,men nektet å sovne uten at vi bysset han i 2 timer.. Dette resulterte i minimalt med søvn ,for han våknet like herlig etter en stund.. Vi måtte bare bite i det sure eplet og la han skrike. Han var ca 4 mnd og gikk inn til han etter 3 min,så 5 min,7 min osv.. etter noen kvelder var han en helt annen unge. Vet det er veldig mange som er negative til denne metoden,men dog den eneste som garantert fungerer... Har absolutt ingen tro på at dette er skadelig. Lykke til,får håpe du får deg en natts søvn snart:-)
heletove Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Vi har det samme problemet med at den lille jenta ikke finner roen av seg selv, så jeg har puppet henne i søvn. Vi har også begynt med samme metode som "meandmylittle", men en noe "snillere" versjon. Vi er i rommet, men lar henne fremdeles gråte en bestemt tid før vi tar henne opp og roer henne. Er vel mest på grunn av meg at vi ikke går ut av rommet, jeg vil at hun skal føle at vi er der. Prøvde vel egentlig første gang ordentlig i går, og etter 50 minutter roet hun seg selv og sovnet. Dette er et stort fremskritt fra de 2 timene vi har holdt på tidligere. Du kan jo google ferbers metode og lese litt om den, så kanskje dere vil prøve det. Ja, det blir noen kvelder med mye grining, men jeg har troen på at det fungerer, og at det og finne roen selv er viktig. Dersom du ikke vil forlate barnet, så kan du prøve en sånn gradvis versjon som vi gjør. Kan sikkert prøve og oppdatere om noen kvelder om det fungerer eller ikke :-) Lykke til fra en litt sliten mamma som øyner håpet om en frikveld :-)
septbaby09 Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 Uff, slitsomt. Har du prøvd en annen type smokk. Fungerte på lillegutt her som nektet smokk. Bruker nå bare sånne runde store, likner mer på en pupp. Kan bestilles på Navnesmokken.no, verd et forsøk kanskje... Lykke til, hilsen en som må amme hver 1.5 time hele døgnet for tida, hehe, så litt trøtt her også haha ... terroristen er 3 mnd hehe
las chicas Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 jeg er av den typen som er imot å la de små ligge å gråte, selvom jeg er i rommet. jeg prøvde en metode som her opp-ned metoden. hos meg var det en times hardt arbeid. nå bruker jeg 5-10 min på legging om kvelden. jenta mi måtte også sovne ved puppen og våknet nesten med en gang jeg la henne fra meg. legger ved en link. lykke til! http://www.xn--barnogsvn-r8a.com/?page_id=62
heletove Skrevet 13. januar 2010 #6 Skrevet 13. januar 2010 Hehe....det er vel mer opp/ned-metoden vi har endt med, ganske så ubevisst :-D Hadde en kveld med gråting, og det ble mye trøsting frem til hun sovnet. I går la vi henne i sengen sin og sang nattasangene, deretter skrudde vi av lyset og satt der. Hun klaget, men begynte aldri og gråte skikkelig. Etter noen minutter ble det stille, da lå hun der med øynene åpne, og etter ca 15 minutter sov hun. Tror bare man må bestemme seg for noe og følge det dersom man føler man har valgt riktig. Vi får se hvordan det går fremover, men det kan virke som hun har forstått at sengen betyr soving, og jeg syns vi har kommet dit på en grei måte. Nå gjenstår det og sakte, men sikkert forflytte seg mot døren, slik at vi ikke må sitte der til hun sover, men bare til hun har funnet roen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå