Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Hei. Så i ett innlegg at noen hadde skrevet at man ikke burde arve madrass til sprinkelseng? Hvorfor ikke? Vi har arvet både seng å madrass,brukt av et barn tidligere,er dette farlig?
Miranda01 Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Det er vel sikkert bare pga støv, midd osv... Jeg arvet også seng og madrass, men ville ikke bruke madrassen, så kjøpte en ny. Jeg syns det var veldig billig for ny madrass, så hvorfor ikke?
fremtidoghåp Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Det er pga gamle madrasser kan skille ut giftige gasser som kan føre til økt risiko for krybbedød. En madrass blir vanligvis gulpet på, tisset gjennom osv noen ganger i løpet av levetiden. Etter hva jeg forstår, kan dette over tid skape giftige avgasser. Derfor skal man alltid ha ny madrass når man får et nytt barn.
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 kjøp deg en ny overmadrass til senga eller vask den som er veldig godt... det har jeg tenkt å gjøre, minstemann arver madrass etter frøkna her... det må jo kunne gå ann? hvis ikke koster ikke en ny madrass allverdens tenker jeg:)
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2010 hmm.. oki. Ja må vel kjøpe en ny da. Huufff.. hehe. bynner å bli rimeli blakk nå ;D
Herkules Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 Om det er noe hjelp så kan du sikkert vente til etter at babyen kommer med å kjøpe madrass, Den kan ligge i vognbaggen i starten om du vil for senga er så stor for de små likevel Ønsk deg madrass i gave i stedet for klær som du sikkert vil få en del av ved fødsel Det sies at det holder med ny overmadrass, så om du hadde tenkt deg en overmadrass (som kan vaskes etter uhell) så kanskje det holder ? Overmadrasser er ofte ikke noe billigere enn madrass egentlig da
på'an-igjen? Skrevet 12. januar 2010 #7 Skrevet 12. januar 2010 det er jo også forskjell på om madrassen nettopp er brukt til ett barn, eller om den tidligere har vært brukt til flere og i tillegg har stått lagret vekk til nå......
gleder seg til nr 2 kommer Skrevet 12. januar 2010 #8 Skrevet 12. januar 2010 har hørt at dette bare gjelder gamle skumgummimadrasser, men jeg kan jo ta feil... vi har arvet både seng og madrass, men madrassen er i dette tilfellet ikke blitt brukt før så det er ikke noe jeg har tenkt på i det hele tatt... om det ikke er en skumgummimadrass hadde ikke jeg kjøpt ny, bare vasket den godt og evt investert i en overmadrass hvis det er nødvendig...
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 12. januar 2010 #9 Skrevet 12. januar 2010 Se på foreningen for krybbedød. Der står det litt om dette. Som noen allerede har nevnt skal man ikke arve madrasser pga farlige gasser som kommer av bakterier fra urin og gulp. RIsikone var visst 8 ganger større om madrassen var arvet etter andre enn søsken (så jeg takket pent nei til madrassen som fulgte med vuggen svigermor hadde med. 10 andre har brukt vuggen, men vet ikke hvor mange som har brukt madrassen da) Mener å ha lest at om man bruker tisselaken kan man arve madrass. Brukte tisselaken til 1.mann, så det skal jo ikke ha komt noe i madrassen etter ham. Men nå bruker han jo fortsatt sprinkelsenga, så vi måtte kjøpe ny madrass alikevel. Jeg tørr iallefall ikke ta noen sjanser, og synes det høres ut som en gor ide å ønske seg madrass i stedet for klær ol. som man gjerne får mer enn nok av likevel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå